Ik heb het volgende probleem ik heb Mandrake 9.2 op CD en wil deze naast mijn Windows XP installeren op mijn SATA schijf ik heb 27,5 Gb vrije ruimte en daarnaast een gewone 80Gb HDD maar deze is voor een ander doeleind en staat ook vol
als ik met de mandrake CD opstart ziet hij mijn SATA schijf gewoon en partities maken gaat ook prima... de install echter nooit volledig hij komt niet met een MBR selectie scherm en tevens waneer ik servers installeer hangt ie tijdens de install
zonder servers installeerd hij wel maar heb ik het MBR probleem hij zegt dan dat ik veilig kan rebooten maar start daarna meteen windows zonder LILO
systeem:
AMD 2500+ @ 2000MHz (stabiel als een huis al tijden en tijden)
Abit NF7-S (rev 2.0 bios 2.1)
LAN (onboard)
Soundstorm 5.1 (onboard)
2 x 256Mb PC3200 in dual
Maxtor 80Gb 8Mb cache (SATA)
Maxtor 80Gb 2Mb cache (ATA)
Liteon DVD ROM
NEC 1300A DVD brander
Floppy
***edit***
heb op google wel meerdere mensen gevonden die dit probleem ook hebben maar geen oplossing

ik meende wel (weet zo geen bron en ben er ook niet zeker van) dat SATA pas vanaf kernel 2.6 wordt gesupport.. is het mogelijk om mijn Mandrake 9.2 aan te passen zodat hij meteen werkt met kernel 2.6... en zou het dan wel werken ???
extra probleem mijn onboard netwerkkaart kan ik niet gebruiken omdat Linux Mandrake 9.2 dat niet standaard goed herkent
als ik met de mandrake CD opstart ziet hij mijn SATA schijf gewoon en partities maken gaat ook prima... de install echter nooit volledig hij komt niet met een MBR selectie scherm en tevens waneer ik servers installeer hangt ie tijdens de install
zonder servers installeerd hij wel maar heb ik het MBR probleem hij zegt dan dat ik veilig kan rebooten maar start daarna meteen windows zonder LILO
systeem:
AMD 2500+ @ 2000MHz (stabiel als een huis al tijden en tijden)
Abit NF7-S (rev 2.0 bios 2.1)
LAN (onboard)
Soundstorm 5.1 (onboard)
2 x 256Mb PC3200 in dual
Maxtor 80Gb 8Mb cache (SATA)
Maxtor 80Gb 2Mb cache (ATA)
Liteon DVD ROM
NEC 1300A DVD brander
Floppy
***edit***
heb op google wel meerdere mensen gevonden die dit probleem ook hebben maar geen oplossing
ik meende wel (weet zo geen bron en ben er ook niet zeker van) dat SATA pas vanaf kernel 2.6 wordt gesupport.. is het mogelijk om mijn Mandrake 9.2 aan te passen zodat hij meteen werkt met kernel 2.6... en zou het dan wel werken ???
extra probleem mijn onboard netwerkkaart kan ik niet gebruiken omdat Linux Mandrake 9.2 dat niet standaard goed herkent
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:15 ]