GAEvakYD schreef op 07 januari 2004 @ 18:16:
Ìk wil dus net een 9800 gaan kopen en deze actie uithalen. Weet 1 van jullie welk merk ik het beste kan kopen als ik er een XT van wil maken. Ik heb ergens op eenvaag forum gelezen dat een Club3D goed te flashen is.
Welk type 9800 zal ik dan het beste kunnen kopen?, ik zat zelf te denken aan een 9800 SE. Die zit rond de 200 euro en is dus redelijk betaalbaar.
Als je die SE wilt kopen, moet je helemaal super gelukkig zijn wil het lukken. Vantevoren zul je nooit zeker weten of het gaat lukken. Sowieso is deze mod nog weinig succesvol IMHO, bijna iedereen heeft wel wat kleine problemen en wat is nou eigenlijk het voordeel van een XT? Als je je 9800 pro op zelfde timings zet, zal het verschil niet zo groot zijn en heb je minder problemen.
Ook al gaat dit topic over de mod.

En ik wil vooral niet negatief zijn, maar ook vanwege het ontbreken van de temperatuur sensors in de gewoon 9800's zal er maar weinig voordeel inzitten.
En wat zijn de resultaten op langere duur, de meesten mensen die gemod hebben, hebben artifacts. Ook bij de se -> pro mod zie je dat op langere duur afentoe artifacts komen. Zelfs bij kaarten die door radeon-shop.de getest zijn.
Als je gewoon een snelle kaart wilt hebben voor weinig, moet je even op ebay.nl kijken en dat een paar dagen doen, vanzelf kom je dan wel een mooie aanbieding tegen (zelf heb ik er een gekocht voor $269 / € 213, radeon 9800 Pro retail, mede doordat de dollar weinig waard is, moet je nu je slag slaan in de states!)