schijf op raid Raid zonder raid config

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb een raid controller met udma 133 en een gewone controller natuurlijk ook onboard met ata 100 ondersteuning, nu is mijn vraag kan ik die schijf ook op me raid gooien zonder configuratie van me schjif, dit om dus de wat snellere aansluitingsmogelijkheden.
Is dit nu mogelijk, ik dacht van niet maar laatst zei iemand weer van wel...ik heb wat gegoogled en ook hier op search gezeten maar helaas zonder resultaat, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor de antwoorden...

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Maakt helemaal niets uit, ATA100 of ATA133.
Je schijf haalt toch bij lange na niet het max van je bus, dus maak je maar geen zorgen.
Ik begreep althans dat je het wou doen omdat ATA133 sneller is als ATA100, is het ook, maar met een schijf gaat dat niets uitmaken.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ja, je kunt een raid-kaart gebruiken zonder raid te gebruiken...

Ik zou het echter niet doen, verschil tussen udma100 en udma133 merk je toch niet, en waarschijnlijk kun je als je je disk op je RAID controler zet je OS opnieuw gaan installeren, zeker windows vind het nooit zo lief als je je HDD op een andere controler aansluit 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik heb wat gegoogled en ook hier op search gezeten maar helaas zonder resultaat, vandaar mijn vraag.
Ga voortaan als volgt te werk:

1) lees de (online) handleidingen
2) lees de GoT-FAQ
3) check de GoT-search
4) check Google

Je had in dit geval het antwoord al tijdens stap 2 kunnen vinden.

Dit topic is gesloten.