Toon posts:

MSI KT3 Ultra, geheugen bijgeplaatst, werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een: amd athlon xp 1900+ met een msi kt3 ultra kt333 ddr moederbord. Ik had er al 256 mb ddram pc2700 333 geheugen inzitten en ik heb net geprobeerd 512 mb bij te plaatsen, maaaarrrrrrrrr... het werkt niet.

Als ik opstart, telt ie het geheugen wel, maar windows (xp pro) wil niet opstarten. Ik heb mijn oude geheugen eruit gehaald, maar ook dan wil windows niet opstarten. Ik dacht eerst dat het kaartje stuk was, maar hij telt het geheugen dus wel... Kan het zijn dat ik nog iets in mijn bios moet aanpassen? Ik ga mijn pc ff opnieuw opstarten om te kijken wat voor een bios ik heb en dan zal ik dat zo bijplaatsen.

Ik heb de search trouwens gebruikt, maar ik kon de oplossing hiervoor niet vinden. help?

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Hij moet het wel kunnen hebben, 768 MB is niet te veel voor dat mobo.
Zet in de bios je timings op normaal.
Het is aan te bevel om dezelfde reepjes geheugen te gebruiken, maar aangezien jij je oude reep al had verwijderd, maakt dat nu niks meer uit.
Het tellen van je geheugen is iets anders als werken onder windows.
Ik denk als ie het nog niet doet dat het geheugen brak is.
Draai het proggie Mem86, dan weet je wat er aan scheeld.

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb amibios 3.31 a

hoe heten die timings precies? en hoe kan ik Mem86 draaien als ik xp niet kan opstarten? tnx.

(mmm voel me wel beetje blont nu...)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik zou eerst even een bious update doen. de laatste versie is namelijk 5.7 misschien dat dat helpt.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Brimme schreef op 05 januari 2004 @ 19:02:
ik zou eerst even een bious update doen. de laatste versie is namelijk 5.7 misschien dat dat helpt.
Ja dat zou ik zeker ff doen.
Die timings worden vaak verschillend aangegeven.
Als je het gewoon op default insteld is het goed.

mijn systeem.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
en memtest gaat in dos.. dus eerst ff een bootdisk met memtest maken en daarna testen in dos.. mét je nieuwe geheugen erbij

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Misschien moet je proberen om het geheugen op 266 MHz te laten lopen, aangezien dat ook de fsb van je xp1900 is. Bij mij gaf het ook problemen toen ik het geheugen op 333 en de proc op 200 had lopen. Bij de ene combi mobo-mem lijkt het wel te werken en bij de andere combi niet...
Het is misschien het proberen waard voor je een dag kwijt bent aan memtest.

public void ik()

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 22:50

philipnorth

Zeg maar Danny

Heb min of meer hetzelfde probleem.

van het weekend extra geheugen gekocht.
Plaats extra geheugen: bios ziet de extra MB's, maar krijg geen XP bootscherm.
Verwijder nieuw geheugen: PC start op.
Verwijder oud geheugen: PC start op.

Zijn allebei 256 PC2100 DDR.
Waarom werkt dit niet samen?
Zou een BIOS-update hierin kunnen helpen?
(Draai volgens mij wel een oudere versie van BIOS, zit nu op werk, durf niet zeker te zeggen welke versie)

-Xbox Gamertag: Dbongers

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

hm vaag ik heb ook hetzelfde bordje en ik heb 2 verschillende erzin zitte
twinmos pc 2100 cl 2.5 256mb & geil pc 2700 cl 3 256mb
zoals je ziet 2 totaal verschillende soorten geheugen maar het werkt :) wel heb ik de laatste biosversie 5.7 erin zitte...zou dus miss handig zijn om die ff te flashe?

http://specs.tweak.to/10443

Verwijderd

eh de dram timings, op by SPD zetten (langzaamste timings instellen), en het het langzaamste blokje eerst plaatsen.. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met exact hetzelfde bord :)
Pagina: 1