Logitech Momo Force

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de Logitech Momo Force, en dan niet die "nieuwe" variant maar de oude (rode).

In de pricewatch staat die bij een 4tal winkels, maar die hebben hem helemaal niet alleen de racing versie (klopt dus niet wat in de pricewatch staat).

Heb voor de rest nog rondgebeld en met google gezocht... alleen 1 winkel heeft hem volgens mij Comflex

Maar na de shopsurvey gelezen te hebben heb ik besloten om daar GEEN aankopen te doen.

Weet iemand toevallig waar ze nog een Momo hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
de meeste winkels zullen alleen nog maar de "nieuwe" variant hebben. denk dat je beter naar een 2e hands zal moeten zoeken, want ik denk dat er nog maar weinig winkels de oude variant zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Heb een paar maanden geleden ongeveer een winkel of 20 a 25 afgebeld..

waaronder zaken uit limburg en belgie.. (kom zelf uit Rotterdam)
maar niemand had er meer 1tje....

Alleen Medimarkt Den Haag had er 1 in de winkel staan...
maar daar heeft iedereen aan lopen sjorren..dus die hoef ik niet...

Ik ben bang dat je dat nu (paar maanden later) helemaal kan vergeten

heb toen zelf een Racing Force gekocht ... en ben daar heel blij mee...

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook een beetje aan het orienteren op dat MOMO-racestuurtje, kan overigens ook alleen de nieuwe vinden. Waarom wil je alleen het oude momostuurtje? Heb je daar behalve de kleur nog redenen voor of is ie kwalitatief ook beter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nee niet alleen de kleur ;)

Heb VEEL revieuws gelezen, het is gewoon een meesterlijk stuurtje... beiden zijn erg goed, maar de oude, heeft Alu pedalen ipv plastic. Het stuur is met leer bekleed en ligt net wat beter in de hand.
De clamps van de oude zijn echt 1000x beter dan van de nieuwe en zeker als je geen vaste plek hebt om dat ding te monteren (zoals ik) en je hem er snel op en af wilt kunnen doen.

De nieuwe moet je half openmaken en dan nog die clamps zijn inferieur aan de oude.

En ik vind de looks van de oude ook beter, gewoon net wat zwaarder, minder plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hier wat plaatjes ter vergelijking

Logitech Momo Force

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00005QZVC.01.MZZZZZZZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whitewind.ru/competent/tests/wheels/Logitech_MOMO_force_wheel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.softmag.no/bilder/logitech_momo_force_pedal_s.jpg

Logitech Momo Racing Force

Afbeeldingslocatie: http://www.geizhals.at/img/pix/46543.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.insidemacgames.com/images/momoracing_002_l.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.se/produkter/produktinfo/434073/4340731.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Koop gewoon een Act-labs...

Ik heb een jaar geleden ook gezocht naar zo'n Momo (dus de oude); nergens meer te krijgen. Wordt gewoon niet meer in Europa geleverd, alleen... wel nog in de US (vreemd) toen ik er naar zocht. Of dat nog steeds zo is weet ik niet, maar het werd echt te duur en omslachtig om hem daar te bestellen.

Voor ietsje meer heb je een Act-Labs, deze is nog beter en wordt nog steeds als DE referentie beschouwt onder de sturen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb anders meerdere revieuws gelezen en daar komt keer op keer de oude MOMO toch beter uit de bus dan de Act Labs... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
oeps, foutje van mij. Ik dacht dat je juist de racing versie zocht :)

[ Voor 86% gewijzigd door Doogie op 06-01-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
PSY: wat linkjes... :D damn

Maar okay als ik uit werk ben zal ik er een paar doornemen... maar vind in ieder geval de Logitech een stuk mooier (en volgens mij is Logitech ook een stuk goedkoper dan Act Labs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Alletwee wel waar... maarja. Act-labs is het duurst, maar de support is ook retegoed (als iets kapot is hoef je maar te mailen en je krijgt meestal gratis de onderdelen opgestuurd, kom daar maar eens om bij Logitech of Microsoft). En de looks, tja dat vond ik geen reden genoeg om hem niet te kopen :)

Overigens, vergeet niet dat de dollar dramatisch laag staat...

ACT LABS Force RS - USB and SERIAL (Euro) - INSTOCK
Force feedback wheel with one Force RS PC engine; 220 volts AC; round 2-pin plug
$ 139.99 1 $139.99
Subtotal $139.99
Your order will be shipped to Netherlands
by UPS or DPD Shipping $10.00
Taxes $28.50

To place this order, please fill-in the CUSTOMER INFO form below TOTAL $178.49

$178.49 = (koers 1.275)

140 euro rond... sorry maar dat is echt niet te duur 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ok dat valt mee... maar ik bestel in ieder geval geen producten over zee ;)

Als ik een consumenten artikel koop, haal ik dat in NL vanwege Garantieafhandelingen etc... mocht je problemen hebben, heb ik absoluut geen zin in alles op te sturen, weken kwijt te zijn blabla.... dan betaal ik nog liever 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Logitech Momo Racing Force en heb er al heel wat "kilometers" mee gereden.
Dit is inmiddels m'n 4e stuurtje, hiervoor heb ik ook een trustmaster met force feedback gehad.
Maar daar was ik na de eerste 20 laps al door de tandwielen heen.(gewoon de force op max en raggen-moet ie tegenkunnen vind ik-)

En nu heb ik de momo force, super precies stuurtje lekker snel qua reactie.
Ook bij dit stuurtje de force op max gezet en raggen en deze begint geen gekke geluiden e.d. te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb de racing vandaag ff in de winkel zien staan, ziet er idd stevig uit. Maar ik wil de oude versie vanwege zij betere clamps en metale afwerking.

Overigens heb ik net een aantal winkels gevonden die hem misschien hebben, heb gemaild dus weet morgen wel of ik er 1 kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps in de winkel waar ik ga in belgie hebben ze hem nog de winkel is ac&t en dit is het tel nummer in belgie dan. deze winkel is in sint - niklaas
037664082. deze is gelegen in de ankerstraat nr 57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Bedankt, ik w8 even tot morgen wat ik voor replies krijg uit Nederland... en anders bel ik deze shop wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz in NL dus niks. Wat kost die in Belgie dan?

En anders... ik heb een shop in de VS gezien waar ze hem hebben voor $95. Weet niet wat shipment etc kost. Heb ze een mail gestuurd. Ik kan het namelijk wel bestellen vanuit de VS en in NL garantie claimen :) dus dat ik als geregeld. Dan zit ik alleen met het probleem dat ze in de VS 110V gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, 110 V ... ik kan me vergissen hoor, heb zelf namelijk (nog) geen stuurtje, maar wordt zo'n ding niet gewoon op de USB-poort aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom, eerst eens de faq lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 04:26:
Hmm, 110 V ... ik kan me vergissen hoor, heb zelf namelijk (nog) geen stuurtje, maar wordt zo'n ding niet gewoon op de USB-poort aangesloten?
Je vergist je inderdaad. De force feedback heeft namelijk stroom nodig die die nooit uit de USB kan trekken. De krachten die zo'n stuur moet opwekken zijn daar te sterk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dan heb ik me dus daarin vergist.
Dat betekent dus dat bestellen vanuit de US of A geen optie is (tenzij je hier aan een 220V adapter kunt komen, maar dan wordt het qua prijs weer minder interessant).

@Mighty_mouse:
Zeg dan nix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet 't niet zeker of t een 220V of 110V versie is, w8 nog steeds mail af uit de VS.

Anyway is die in de VS iets van 95 dollartjes maar dus megagoedkoop en zou je alsnog een 220V adapter hier in NL erbij kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz ze shippen niet naar NL :(

Iemand nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:14:
ps in de winkel waar ik ga in belgie hebben ze hem nog de winkel is ac&t en dit is het tel nummer in belgie dan. deze winkel is in sint - niklaas
037664082. deze is gelegen in de ankerstraat nr 57
Welke winkel gaat het om? want dan kan ik ff op internet kijken en ook wat de prijs is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
offtopic:
Over dat stuurtje gesproken Ik zal hem eens afstoffen en dan Underground er mee spelen
/me heeft hem al zeker 1,5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik koop hem wel van je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op 06 januari 2004 @ 13:46:
Koop gewoon een Act-labs...

Ik heb een jaar geleden ook gezocht naar zo'n Momo (dus de oude); nergens meer te krijgen. Wordt gewoon niet meer in Europa geleverd, alleen... wel nog in de US (vreemd) toen ik er naar zocht. Of dat nog steeds zo is weet ik niet, maar het werd echt te duur en omslachtig om hem daar te bestellen.

Voor ietsje meer heb je een Act-Labs, deze is nog beter en wordt nog steeds als DE referentie beschouwt onder de sturen.
geeft niet hoor maar dat is alweer een tijdje geleden... act labs is namelijk zeker niet de sturen onder de sturen tenzij je het over "low - budget" sturen hebt, natuurlijk is die van act labs wel goed maar er zijn velen betere

dit is op dit moment het allerbeste stuur dat er is:
http://ecci6000.com/6000_productportal.htm

maarja daar betaal je dan wel 1000 $ voor maarja dan heb je ook wat ...
verder tja die oude ( rode ) momo is niet meer verkrijgbaar... maar ik vind die nieuwe eigenlijk net iets beter dan die oude :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy leuk al die linkjes maar ze worden nooit met elkaar vergeleken ;)

check deze review , hier moeten ze het ook tegen elkaar opnemen das dan toch net iets anders dan stand alone review of een review tegen een slecht microsoft stuurtje.

http://www4.tomshardware.com/consumer/20020524/index.html

ik weet genoeg MOMO, en is nog veel cooler merk van echte racing world

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2004 @ 17:57:
[...]

geeft niet hoor maar dat is alweer een tijdje geleden... act labs is namelijk zeker niet de sturen onder de sturen tenzij je het over "low - budget" sturen hebt, natuurlijk is die van act labs wel goed maar er zijn velen betere

dit is op dit moment het allerbeste stuur dat er is:
http://ecci6000.com/6000_productportal.htm

maarja daar betaal je dan wel 1000 $ voor maarja dan heb je ook wat ...
verder tja die oude ( rode ) momo is niet meer verkrijgbaar... maar ik vind die nieuwe eigenlijk net iets beter dan die oude :)
Ziet er stoer uit maar is dat stuurwiel niet ietsje aan de grote kant?
Pagina: 1