Toon posts:

dual monitor aan een dell optiplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell optiplex gx150.
Dit beestje is uitgerust met een onboard videokaart ( Intel(R) 82815 Graphics Controller Intel Corporation ) en in het AGP slot een (64MB NVIDIA GeForce4 MX 460 NVIDIA)

ik gebruik nu al een hele tijd alleen mijn gforce icm met een iiyama monitor, maar ik heb hier ook een oude 15" staan die ik wel aan mijn onboard controller wil hangen. Kan ik mooi mijn photoshop palletjes op kwijt.

Helaas geeft mijn onboard geen beeld als mijn Gforce in het slotje zit. Ik ga er dus van uit dat mijn onboard wordt uitgeschakeld als er iets in de agp slot zit.

Zijn hier work-arounds voor of is het gewoonweg niet mogelijk ?

Ik speel al een tijdje met het idee maar echt een duidelijk antwoord heb ik nooit gevonden.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

check in je bios of er een setting is van primaire VGA: pci/onboard/agp VGA. Meestal moet ie eerst van de PCI of onboard booten voor dualview ipv als primaire krt AGP. S6 iig!!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij zit die Intel onboard chip ook op de AGP bus en kan die niet gedeelt worden weet dit niet zeker.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
is niet mogelijk. als je AGP-kaart erin doet, gebruikt die de AGP-bus -poort. als je onboard gebruikt, doet die dat.

je kan wel een PCI-kaartje in combinatie met onboard of AGP-kaart gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door OnTracK op 06-01-2004 15:54 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Das duidelijk,
helaas.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie hier het verschil tussen onboard (losse chip op moederbord) en integrated (in de chipset verwerkt) :z

Integrated zit op de AGP poort (let op, poort en geen bus). Als je integrated VGA hebt, moet je kiezen tussen dat of de AGP slot, omdat de AGP standaard maar een enkel apparaat ondersteunt (vandaar poort ipv bus).

Mijn advies: de integrated VGA van de i815 GMCH is notoir brak, nog slechter dan van de i810. Gebruik dus een losse AGP kaart en een losse PCI kaart. Zet in BIOS wel PCI als priimary, dan gaat het gelijk goed :)

Omdat de 3D mogelijkheden van je tweede kaart toch niet gebruikt gaan worden, kun je met nagenoeg alles toe wat genoeg geheugen heeft om je gewenste resolutie en kleurendiepte te draaien. 8MB is in bijna alle gevallen genoeg, 4MB ook als je niet boven de 1024x768@32b hoeft te gaan. EUR 10 en je hebt zo'n kaart 2e hands ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1