Toon posts:

exchange mailbox restore van filessystem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de manier om een exchange mailbox te herstellen vanaf een backup van een vorige exchange server 2000.
Tijdens een migratie zijn we 1 mailbox vergeten om te zetten naar een pst bestand, maar de gehele installatie staat nog wel op een hdd.
Hoe deze mailbox nu nog terug te halen?

Ik heb zelf al gezocht bij microsoft maar daar spreken ze vooral over pst bestanden terughalen, maar die heb ik dus juist niet.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Crusader

Arc Nature

Ik zou een werkstationnetje aan die andere mailserver hangen en alsnog dat .pst bestand maken.
Een backup van een exchange server naar een andere restoren gaat niet zo eenvoudig, vooral niet als de namen van de site en/of active directory zijn gewijzigd. Tenminste, dat is mijn ervaring.

oh ja... doe bovenstaande op een apart netwerk dat niet aan de productie-omgeving is gekoppeld :P

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 05-01-2004 16:43 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Er zijn tools beschikbaar die direct vanuit het database bestand (priv1.edb) mailboxen kunnen exporteren naar het .pst formaat. Ontrack heeft deze software o.a Zoek eens op convert edb to pst. Ik weet zeker dat er wel iets bruikbaars boven komt drijven :)

Verwijderd

Ontrack powercontrols...

(oops, foutje)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx mensen voor de snellere reactie

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Voor Full Werkende Ontrack moet je 900$ betalen. beetje veel voor 1 mailbox. Als je de EDB files nog hebt kun je simpelweg de mailserver weer opbouwen op een ander systeem en dan connectie maken met outlook exporteren naar PST file en klaar. Kost je ff werk maar zeker geen 900$

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een nieuwe installatie van Windows server en exchange heb uitgevoerd, heb ik de priv1.edb file van de backup gekopieerd naar de mdbdata map.
Nu wil ik de database mounten, maar dan verschijnt de melding er een melding: Error c1041724

Heeft iemand ervaring met een dergelijke actie?

Ik heb de database files al gerepaired met useutil maar dit heeft ook geen resultaat.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:42:
Nadat ik een nieuwe installatie van Windows server en exchange heb uitgevoerd, heb ik de priv1.edb file van de backup gekopieerd naar de mdbdata map.
Nu wil ik de database mounten, maar dan verschijnt de melding er een melding: Error c1041724
Heeft iemand ervaring met een dergelijke actie?
Ik heb de database files al gerepaired met useutil maar dit heeft ook geen resultaat.
De betreffende melding zegt me weinig, eventid's zijn in dit geval herkenbaarder. Meestal zit het in de benaming van in je AD, dus de OU's enzo. Ik zag via Google zo snel wel heel veel hits, dus zelf even zoeken wil ook wel eens helpen.

Wat je het best even kan doen is op zoek gaan naar KB artikelen bij Microsoft en wat 'disaster recovery' documentatie bij fabrikanten van backuppakketten, daar heb ik de laatste keer dat ik het gedaan heb ook genoeg documentatie kunnen vinden.

Maar zoals ik zei, het lastigste is om precies hetzelfde AD schema te hebben, met de juiste servernamen enzo. Er zijn echter tools om die in je installatie te hernoemen zodat ze overeenkomen met het schema van je gerecoverde (gekopieerde) information store.

Als je de database eenmaal succesvol gemount hebt ben je er nog niet, de mailboxen zijn nog georphaned. Je moet voor elke mailbox een user aanmaken en de mailbox aan de user koppellen. In jouw geval begrijp ik dat het maar 1 user is, wees maar blij dat het er geen paar honderd zijn ;)

Wat ook een caveat kan zijn is dat je een recovered op een exchange met een oudere service pack dan waar de gerecoverde database mee draaide. Gelukkig kun je met op exchange 2003 (ook de trial versie O-) ) oudere (Exchange 2000) information stores gewoon mounten.

Veel suc6, houd je eventlogs goed in de gaten en zoek vooral (in Google) op de fouten die je krijgt, dan kom je er met een beetje uitzoeken wel uit. Niet iets dat je in twee uur doet, maar goed, het is een leuke uitdaging :*)

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 13-02 23:00
mutsje schreef op 05 januari 2004 @ 19:47:
Voor Full Werkende Ontrack moet je 900$ betalen. beetje veel voor 1 mailbox. Als je de EDB files nog hebt kun je simpelweg de mailserver weer opbouwen op een ander systeem en dan connectie maken met outlook exporteren naar PST file en klaar. Kost je ff werk maar zeker geen 900$
Met die $900 is het nog maar helemaal de vraag of je er genoeg aan hebt. Powercontrols (zo heet het pakket) gebruikt een license model dat uitgaat van het aantal users in exchange (of de losse information store). Als je dus 1 mailboxje moet restoren uit een information store met een paar honderd mailboxen dan ben je eerder duizenden euro's kwijt. Dat loont dus niet echt, in sommige gevallen.

De disaster recovery methode (zoals al in deze thread beschreven) waarin je de oude information store in een nieuwe installatie 'hangt' is dus verreweg het goedkoopst (alhoewel het een tijdrovende klus is en tijd ook geld kost).

Voordeel van Powercontrols is wel weer dat je met het pakket in een keer vanaf een backuptape (waarvan je niet eens hoeft te weten met welk pakket het gebackupped is..) de information store kan uitlezen, de mailbox opzoeken en zelfs 1 mailtje restoren. Zelfs met een store van een paar GB met honderden mailboxen kan je dan dus in een uurtje klaar zijn. Uiteraard moet je dan ook wel een beetje bekend backuppakket gebruikt hebben, anders snapt ontrack het formaat niet.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt nog steeds niet, ik heb alles exact zo opgebouwd als in de oude situatie en de database gerepaired en hij geeft aan dat hij consitent is.

Zijn er anders bedrijfjes bekend die de database toch nog kunnen uitlezen en omzetten naar pst?

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:20:
het werkt nog steeds niet[...]
Wat werkt er niet? Wat probeer je precies te doen; wat gaat er mis; welke foutmelding(en) krijg je?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

ik krijg de database niet gemount, hij geeft aan dat iets met mapi niet gestart kan worden.

Verwijderd

mapi is niet relevalt voor het mounten van de mailstore. kijken eens een paar error's verder.

zogauw je de store gemount krijgt kun je met exmerge(.exe) alles exporteren naar een pst.

exmerge zit standaard in exhange (sp3).

Geef alle error's eens die je krijgt in je log's als je store mount.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 01:56 ]

Pagina: 1