[Win2k3] WMIxWDM errors

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:41
Okey dan, ik gebruik een 'omgebouwde' Win2k3 workstation, met de volgende specs:

Athlon64 3200+
1GB Ram
Asus 9800XT
SB Audigy2
Promise RAID0 setup met 2*Raptor36
Maxtor 200GB ATA133.

Nu krijg ik van tijd tot tijd (vaak genoeg, bijv na gamen of capturen of zelfs random) een event warning met de volgende data (uit eventviewer/system):

Event Type: Warning
Event Source: WMIxWDM
Event Category: None
Event ID: 106
Date: 5-1-2004
Time: 16:18:35
User: N/A
Computer: GRAVEN-64
Description:
Machine Check Event reported is a corrected error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 01 00 00 00 01 00 00 00 ........
0008: 4a 32 ee 2f 9f d3 c3 01 J2î/ÓÃ.
etcetc -snap-

Nu krijg ik dit 'antwoord' bij help&support centre:

Uitleg
A hardware error was resolved by your system. The type of error cannot be determined because the error record returned by the firmware is not in the required format. For detailed information about the hardware that caused the problem, refer to the event log.

Gebruikersactie
If the problem continues, contact your hardware support provider.

Zou dit gewoon een driver probleem kunnen zijn, of eerder een driver conflict, heeft iemand dit ook al eerder gehad ?

Whoo-ah.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

gavro_g schreef op 05 januari 2004 @ 16:29:
Nu krijg ik van tijd tot tijd (vaak genoeg, bijv na gamen of capturen of zelfs random) een event warning met de volgende data (uit eventviewer/system):
Even als eerst nog maar eens: Win2k3 = server OS!

Verder:
Als je denkt dat het aan je drivers kan liggen, waarom vertel je dan niet welke drivers je hebt geinstalleerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• gavro
heh, die had ik al verwacht, en dat weet ik, maar zou _in feite_ niet zoveel moeten verschillen, toch? (plz dont drill me into the underground now ;) )

Maargoe, inderdaad had ik beter ook meteen de driverversies kunnen opgeven...
De volgende drivers geprobeerd:
Asus 795 (based on catalyst 3.9)
Standaard Catalyst 3.9
Standaard Catalyst 3.10
en nu ook bij Omega Catalyst 3.10

Verder alle hotfixes (incluis AMD64 fix), nieuwste audigy&promise drivers.

Whoo-ah.

• The Dolf
  • Niet online
momania schreef op 05 januari 2004 @ 16:42:
Even als eerst nog maar eens: Win2k3 = server OS!
:Z

@TS: Heb je hier altijd al last van gehad? Heb je wel de officiele win2k3 drivers voor je videokaart?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• gavro
Windows XP drivers zijn over het algemeen net zo geschikt voor win2k3 als voor windows xp, dit even daargelaten.... In het geval van videokaartdrivers dient er voor w2k3 de NT driver gebruikt te worden. Deze zijn geschikt voor alle NT windows versies, tellende vanaf 5.0.

Ik zit nu zelf een btje te tweifelen aan mn SB Audigy2 drivers. Deze hebben voor erg veel problemen gezorgd (bsod's, damaged registry hives, etc). Misschien dat de WDM drivers niet kunnen samenwerken met (eventueel corrupte) sounddrivers, aangezien deze ook aangestuurd moeten worden bij het capturen. Maar dan vraag ik mij ook af waarom ik de foutmelding ook randomly/tijdens gamen krijg...

Denk dat ik maar weer es aan de gang moet gaan met die SB zooi... echt het zal mij nix verbazen; sinds hun eerste live heeft creative altijd voor problemen gezorgd :/
(/me gavro denkt terug aan de lugubere probs van via icm live... brrrrr)

Whoo-ah.

Verwijderd

denk niet dat het aan je SB driver ligt, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.

mijn specs:
dual opteron 242 op een tyan k8w mainboard.
2GB ram even verdeelt over beide cpu's
compaq 532 array controller
hercules 9800 pro met 3.7 drivers ( 3.8 en 3.9 draaien niet lekker, en 3.10 kan ik niet installeren ivm dat de driver denkt dat ik win xp 64 draai )

verder alle standaard dingen die op het tyan bord zitten.

w2k3 advanced server ( gezien mijn mainboard + geheugen + cpu is dit de beste keuse ivm numa support welke deze versie van windows bied )

als ik nou jou systeem vergelijk met het mijne:
64 bit cpu, windows 2k3, ati 9800 videokaart.

ik gebruik dus de onboardsound van dat de k8w, en geen SB kaart.
het probleem treed bij mij trouwens alleen op als ik in NFS zit, en heel even naar windows ga met alt-tab.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 21:44 ]

• gavro
Misschien toch een glitch tussen het feit dat win2k3 een iets nieuwere en aangepaste kernel heeft :?
Als er meerdere mensen met dit probleem zijn, misschien een optie om het als bug te submitten? Of ondersteunen ze w2k3 totaal niet?

Oh en btw. 3.10 kan je als volgt installen:
Extract de installatie file, zet vervolgens setup.exe in windows xp compatibiliteits modus en run dit bestand. Nu wordt win2k3 wel als 'gewoon' 32-bits systeem gezien...

Whoo-ah.

Verwijderd

oke, zojuist me WMI logging even op verbose gezet, ga ik zodirect wel even verplicht NFS spelen, en kijken wat ie meld in zijn logfiles.

ATI support w2k3 helemaal niet :'( .
maar microsoft zou toch wel wat met deze melding moeten kunnen lijkt mij.

en wat die 3.10 betreft : _/-\o_ ik ga het morgen meteen proberen.

Verwijderd

hmmmmm,
ik denk dat ik het heb opgelost.

controleer of je in de folder C:\Program Files\Common Files\Designer een bestand hebt staan welke msaddndr.dll heet.

mocht dit het geval zijn, ( dat was het bij mij dus. ) dan moet je dit uitvoeren.
code:
1
RegSvr32 "C:\Program Files\Common Files\Designer\msaddndr.dll"

Ik heb het geprobeert, en voordat ik dat uitvoerde kreeg ik de WMIxWDM melding als ik EN visualstudio had openstaan, EN NFS aan het spelen was, en met ALT-TAB wisselde tussen de twee, en na het uitvoeren van bovenstaande stukje krijg ik de WMIxWDM melding niet meer.

ik hoop dat dit voor jou ook werkt.

• gavro
Hoe kom je daar nou weer op? Hahaha!
Ongelooflijk, maar tot nu toe heb ik ook nog geen foutmeldingen meer gekregen. Wat is dit voor bestand, en wat voor link heeft dit met de WDM drivers?

Thnx dude! _/-\o_

(nu hopen dat het niet tijdelijk was ofzo)

PS. Dit hoef je maar 1 keer te reggen (uitvoeren) ?

Whoo-ah.

Verwijderd

ja, één keer reggen is voldoende.

zoals ik al aangaf, heb ik verbose logging op me wmi aangezet, en daar zag ik een foutcode staan, en toen vond ik op technet een vermelding naar deze dll, en na een zoekactie in de registry wist ik zeker dat ie bij mij niet geregistreerd stond. :9.

Was achteraf een simpele zoek actie dus.

• gavro
Najs :)

Ja het werkt gewoon bij mij nog steeds.
Klaar als een kontje!

Spanx _/-\o_

Misschien is dit bij iedereen met Win2K3 en WDM drivers geinstalleerd...
Zou wel bijgewerkt mogen worden in de server2workstation guides online :P

Whoo-ah.

Verwijderd

oke, ik heb zelf de melding weer gehad, maar dat was NA het installeren van de nieuwe ati driver, dus ik vermoed dat hierin het probleem ook zit.

ik ga er even op letten voor 4.00 ( of word de volgende driver nou 4.01 ? )

• gavro
Misschien wordt de dll unregged bij de installatie?

En als dit het geval is.... why??
Kan er zelf niet veel over vinden, maar kan ook aan mij liggen

Whoo-ah.

Pagina: 1