Toon posts:

Beamer applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een applicatie of iets dergelijks waarmee ik tijdens een LAN allerlei materiaal op de beamer kan laten verschijnen zonder dat de toeschouwers zien dat er iemand met de desbetreffende PC aan het werk is.

Je moet hierbij denken aan opgemaakte tekst, filmpjes, etc.

Ik ben al een beetje op zoek geweest naar dat soort dingen maar heb niet echt iets kunnen vinden. Nu wil ik eventueel gaan proberen om een soort website te maken die d.m.v. javascript in een onzichtbaar frame z'n content laadt en die zo afspeelt. Het lijkt mij dat het dan ook mogelijk moet zijn om filmpjes full-screen af te spelen. De content zelf kan dan gewoon uit een database komen.

Maar voordat ik aan zoiets ga beginnen wil ik eerst wel even zeker weten of er niet zoiets is wat aan deze wensen voldoet. Het wiel hoeft immers niet 2 keer te worden uitgevonden nietwaar?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

Waarom niet gewoon met een avi/mpeg oid en dan via de overlay functie van je videokaart?

Dus via de video-out naar de beamer.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dat soort dingen niet programmeren.. Ik kan dus wel het e.e.a. in javascript/PHP/MySQL/etc. maar geen windows programmeren.

Het makkelijkst zou zijn als we gewoon een of ander bestand invoeren (neem een XViD bestand als voorbeeld) zodat hij die afspeelt en na het afspelen moet ie bijvoorbeeld weer terugvallen in z'n default routine van een aantal pagina's tekst die een x aantal seconden te zien zijn..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:48:
Ik kan dat soort dingen niet programmeren.. Ik kan dus wel het e.e.a. in javascript/PHP/MySQL/etc. maar geen windows programmeren.
Daar hoef je ook niets voor te programmeren ;)

Als je alles wat je wilt laten zien nou in een filmpje kan doen, dan ben je er al.
Dat filmpje speel je in een loop af en voila :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Mjah.. Punt is alleen dat dus om een app. gaat tijdens de LAN. Je moet dan denken aan compo uitslagen, filmpje van the Simpsons, huishoudelijke mededelingen, een virus dat zich de rondte doet.. Kortom, niet iets dat je van te voren kunt maken en dan af laten spelen.

Hij moet ook 24 uur lang doorgaan met beeld spugen, dus 't zou nog een lang filmpje worden ook :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

powerpoint ??? :+

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet kun je powerpoint niet 'op afstand beheren' (zonder dat de toeschouwer ziet dat het om powerpoint gaat)..

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je bedoeld dus een programma, wat constant fullscreen draait en waar je op afstand als het ware weer een dia invoegt zonder dat iemand het merkt en die ook in het lijstje met afspeelbare dingen mee neemt. Maar wat wil je allemaal laten zien? Puurt tekst dingen of ook als iemand aan het gamen is dat dat gezien wordt, bijvoorbeeld de gene die op nr 1 staat, want dan wordt het een stuk lastiger.
Edit:
Je kan natuurlijk ook steeds het beeld op freeze zetten, zodat de beamer z'n beeld laat staan waar die het laatst gebleven is in je power point presentatie. Dan voeg je de dia in en laat hem weer verder gaan met waar hij gebleven is.

[ Voor 24% gewijzigd door Mister I op 05-01-2004 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om het niet te ingewikkeld te maken gaat het alleen om opgemaakte teksten en om videofragmenten (wel en niet gecodeerd (mpeg, div, xvid, etc)).

Voor het volgen van bijvoorbeeld de finale van een compo zullen we gewoon netjes een client opstarten en zelf als bijv spectator meevliegen of de beamer aansluiten op een van de deelnemers hun PC.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Kijk jij wil eigenlijk een realtime presentatie weergeven die je ook eventueel realtime kan wijzigen. Lastig maar niet onmogelijk. JE zou ook m.b.v Flash 1 en ander kunnen bouwen. Je moet denk ik al wel goed weten wanneer je wat ongeveer laat komen. Je moet een interface zo bouwen dat je vormgeving al 100% rond is en je alleen data (scores) hoeft te wijzigen of content (van een filmpje ofzo).. IN de interface wijzigingen aanbrengen terwijl je hebt weergeeft lijkt mij heel lastig.... JE hebt immers output vanaf de VGA krt en dat is de output naar beamer en afkijk tegelijk. Misschien dat je met een dual VGA kaart setup een end komt. JE zet de applicatie op scherm 2 gekloont naar de beamer. Scherm 1 bevat je console/windows...
edit:
denk ook eens aan een videomixer huren of een scanconvertor om je VGA beeld te klonen en door te sturen naar de beamer...

--------PC-----------
---/----------\
Scherm 1 Scherm 2
---/------------\
Besturing----SCANConvertor
-----------------\
----------------Beamer

Dit is 100% realtime zonder dat je hoeft te freezen of wat dan ook + alle controlles heb je op je eigen monitor .... :+

[ Voor 24% gewijzigd door under-world op 05-01-2004 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 05 januari 2004 @ 17:02:
...
Edit:
Je kan natuurlijk ook steeds het beeld op freeze zetten, zodat de beamer z'n beeld laat staan waar die het laatst gebleven is in je power point presentatie. Dan voeg je de dia in en laat hem weer verder gaan met waar hij gebleven is.
Dat zou op zich inderdaad een betere oplossing zijn... Moet de beamer dat natuurlijk wel ondersteunen, maar daar ga ik even achteraan..

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 17:04:
Om het niet te ingewikkeld te maken gaat het alleen om opgemaakte teksten en om videofragmenten (wel en niet gecodeerd (mpeg, div, xvid, etc)).

Voor het volgen van bijvoorbeeld de finale van een compo zullen we gewoon netjes een client opstarten en zelf als bijv spectator meevliegen of de beamer aansluiten op een van de deelnemers hun PC.
Dan is Power Point een heel goed progamma er voor. Als je iets wil toevoegen dan zet je het beeld op frees zodat het ook niet opvalt en je laat hem weer rustig verder draaien en zet hem op oneindig afspelen. Moet lukken

Verwijderd

Topicstarter
Dat beheren moet niet zo'n probleem worden. Zoals ik in mn openingspost al had gemeld liep het idee al een beetje rond dat ik een hidden iframe of background popup open heb staan die af en toe refreshed om (nieuwe) content op te halen. Deze wordt dan d.m.v. bijv javascript of flash aan het hoofdframe gevoed (dat fullscreen draait).

Verwijderd

Via mijn dualhead videokaart kon ik een powerpoint presentatie op de tweede monitor (beamer in dit geval) starten, en dan op de pc gewoon doorwerken. Ook kon ik de teksten in powerpoint aanpassen, terwijl de diashow gewoon door ging. Je kon dus realtime op het scherm de teksten zien veranderen, maar wel in een full-screen presentatie. Ook plaatjes en filmpjes plakken in de presentatie ging prima :).

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:15:
Via mijn dualhead videokaart kon ik een powerpoint presentatie op de tweede monitor (beamer in dit geval) starten, en dan op de pc gewoon doorwerken. Ook kon ik de teksten in powerpoint aanpassen, terwijl de diashow gewoon door ging. Je kon dus realtime op het scherm de teksten zien veranderen, maar wel in een full-screen presentatie. Ook plaatjes en filmpjes plakken in de presentatie ging prima :).
Ja, maar dan moet je volgens mij als je de tekst heb aangepast de presentatie opnieuw starten, en dan zie je dat er in powerpoint gewerkt is en dat is niet de bedoeling van de Ts.

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik toch een meer gewenst resultaat krijg wanneer ik zo'n soort applicatie ga maken met behulp van PHP/Javascript/HTML of PHP/Flash.

Dingen als Videomixers lijken mij duur en zo'n powerpoint op een 2e monitor kun je net zo goed een powerpoint laden van het netwerk en die dan vanaf een andere PC wijzigen en ff snel opnieuw laden...
Pagina: 1