[Windows 2000]Server is not configured for transactions

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

evol

hello world

Topicstarter
De melding "Server is not configured for transactions" verschijnt op een werkstation hier.
Het werkstation heeft altijd goed kunnen aanmelden, nu logt de gebruiker in en geeft ie aan dat hij offline werkt. Pingen naar de server gaat zowel op naam als op ip adres goed. Werkstation krijgt ook ip adres toegewezen. Dus connectie is er.

Maar zodra ik "net view" of via netwerkomgeving ga kijken, krijg ik "server is not configured for transactions". Net helpmsg 2141 zou meer informatie moeten geven, maar dat geeft alleen aan dat de ipc$ share er moet zijn. Net share laat c$, admin$ en ipc$ zien.

Virusscanners vinden niets. Werkstation uit het domein en weer terug, tcp/ip opnieuw installeren, helpt allemaal niets :(.

Iemand hier een helder idee misschien?

/edit:
Werkstation draait op Windows 2000 Professional
Server draait op Windows 2000 Small Business Server

[ Voor 10% gewijzigd door evol op 05-01-2004 16:20 ]

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

is het een actief dir omgeving, het lijkt mij haast van wel, als het win2k is .
kijk eens of het workstation rechtne heeft om de dc te benaderen vanaf het netwerk en dergelijke.

Verwijderd

De meest tijdsbesparende oplossing lijkt me w2k er ff opnieuw opzetten. Dat zal sneller zijn dan uren zoeken naar 1 of ander instellingtje.
Werkt dat niet, kijk dan verder op de server.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:23 ]

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Mee eens dat een nieuwe installatie sneller kan zijn, maar liever toch niet. Om alles weer zoals nu ingesteld te krijgen, is nog best wat werk. Laatste uitweg eigenlijk. Het lijkt me gewoon zo sterk dat dit inene ontstaat en niet op te lossen is.

Het is btw in een Active Directory omgeving. Andere werkstations ondervinden dit probleem niet. Inloggen met een andere gebruiker op het werkstation geeft hetzelfde probleem. Fout ligt dus niet in de gebruikers maar in het werkstation te zitten :?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 08:00
tcp/ip stack op werkstation opnieuw installeren?

-

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

out schreef op 05 januari 2004 @ 16:30:[...]Fout ligt dus niet in de gebruikers maar in het werkstation te zitten :?
Wat zegt de virusscanner op dat werkstation?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 05 januari 2004 @ 17:16:
[...]
Wat zegt de virusscanner op dat werkstation?
Vindt ook niets. Morgen maar schone install doen dan...tis nie anders.
Wel vreemd, weinig te vinden over dit probleem.

Pagina: 1