Toon posts:

Fx 5600 installatie -> schijf weg en blijft weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

nieuwe situatie, originele post staat hieronder.. Kijk aub vier posts naar beneden
voor het probleem :)

Bedankt.

originele post
-------------------------
Ik heb net geprobeerd om de fx5600 te installeren op mijn MSI K7v moederbord.
Na installatie kreeg ik een de melding dat hij niet kan booten.(zoeken naar cdrom etc)

Dus ik ben gaan kijken hier, en in de FAQ stond dat ik fastwrite en SBA moest uitzetten en nog wat andere opties.

Geprobeerd en zonder resultaat..dus ik heb mijn bios op default settings gezet weer, en de oude kaart er weer in gestopt( gforce mx 440)
Maar ik krijg nu nog steeds die bootmelding...
en als ik NOG een andere videokaart probeer ook nog steeds

Ik heb in de bios alles op default gezet, en dan moet hij het gewoon doen toch?
ik heb ook geprobeerd om het bios terug te zetten in de oude staat (kleine dingen wijzigen die ik altijd wijzig..maar normaal verander ik ook niet zoveel..)

Iemand een idee?

msi K7v mobo
2x 512 mb geheugen
300W voeding

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 17:04 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit aan je grafische kaart ligt. Herkent je bios de harde schijf wel? anders denk ik dat je daar je oorzaak moet zoeken. Het kan ook zijn dat je harde schijf is overleden.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Ik denk dat je per ongeluk tegen een paar kabeltjes aan hebt gestoten, druk de ide kabels en de voeding stekkers in de harde schijf enz eens even weer aan!

Verwijderd

Topicstarter
overleden?
maar hij was nog zo jong!

Kan dat echt? want in het begin installeerde ik mijn nieuwe kaart.. kreeg die melding en toen zette ik de oude kaart er weer in waarna de pc normaal opstartte.

Trouwens,

Als ik mijn externe HD aansluit, dan boot ie naar die WEL op. Dus die herkent hij wel.
en het is ook nog zo dat ik standaard altijd bij mijn pc (na format ofzo) een speciale IDE RAID driver moet installeren als ik dat niet doe herkent windows de schijf ook niet.

Kan dat ermee te maken hebben?

// ik heb de kabels ook idd al aangedrukt, maar ik ga het NOG een keer doen :)

(als iemand het zegt ga je altijd twijfelen :D)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
NIeuwe situatie:

mijn videokaart zit erin.

Als ik opstart krijg ik de meldingen: Searching for Boot record...not found..

Als ik nu mijn Windows cd erin stop, dan begint de hardwareconf.

dan moet ik meteen op F6 klikken om een externe controller te installeren voor mijn HD.. als ik dat doe, herkent hij iets later WEL mijn HD Inclusief partities enz enz. Dus ik dacht, NOU dan ga ik maar de C formateren en opnieuw windows erin!

Maar als hij nu alle windows setup bestanden heeft gekopieerd, en hij start opnieuw op, krijg ik gewoon WEER die bootvragen..

en hij gaat dus absoluut NIET verder met installeren van windows.. hij begint gewoon weer opnieuw met de hardwareconfig als ik de windows cd erin laat..

Ik begin een beetje radeloos te worden.. iemand een idee om de pc te laten werken?

Ik heb het gevoel dat ik iets heel simpels vergeet..

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
als je denkt dat je iets simpels vergeet, begin je gewoon met de basis.
Mobo cpu vga geheugen
dan 1 voor 1 dingen bijprikken

[ Voor 5% gewijzigd door pstalman op 05-01-2004 17:06 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Pagina: 1