[B&W DM602 S3] tweeter zelf te fixen?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 09:36
Heb sinds kort een probleempje met één van m'n speakers.
De tweeter van de linker speaker valt namelijk af en toe uit de laatste tijd. Nou heb ik zelf al ff de schroevendraaier ter hand genomen en aan de achterkant het gedeelte met de aansluitklemmen en filter eruit geschroefd, nadat ik er zeker van was dat het probleem niet afkomstig was van de receiver, kabels of aansluitingen.

Toen ik het filter er een beetje uithaalde werkte de tweeter op wonderbaarlijke wijze weer. Als ik hem weer terugzet valt de tweeter gelijk weer uit :(
Het probleem zit dus in de speaker zelf. Waarschijnlijk één van de snoeren of bij de aansluitingen op de tweeter.

Zou ik dit een beetje makkelijk kunnen fixen of kan ik 'm beter wegbrengen?

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 05-01-2004 16:07 ]

Verwijderd

Je kan relatief eenvoudig op beide contact puntjes van de tweeter met de kabels even wat soldeertin mikken. :)

Is wel aardig simpel en als het dan nog niet werkt kan je hem altijd nog wegbrengen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zolang het met draadbevestiging te maken heeft, kan je zelf wel een poging wagen. Let er wel op dat het niet te heet wordt allemaal. Met te enthousiast solderen kan je nog wel eens wat meer los solderen dan je vast wil maken ;)

Verwijderd

volgens mij zit er (of hoort er in ieder geval) 5 jaar garantie op die speakers dus zomogelijk zou ik je aanraden om ze even naar de dealer te brengen

• InZane
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:13:
volgens mij zit er (of hoort er in ieder geval) 5 jaar garantie op die speakers dus zomogelijk zou ik je aanraden om ze even naar de dealer te brengen
Mja heb ik ook al aan zitten denken, maar dan ben ik 'm waarschijnlijk dus wel een tijdje kwijt :|
Ik weet verder ook niet of je er een beetje makkelijk bij kan komen. Vanaf de achterkant niet iig. Voorkant ga ik nog wel ff proberen.

Verwijderd

InZane schreef op 05 januari 2004 @ 16:17:
[...]

Mja heb ik ook al aan zitten denken, maar dan ben ik 'm waarschijnlijk dus wel een tijdje kwijt :|
Ik weet verder ook niet of je er een beetje makkelijk bij kan komen. Vanaf de achterkant niet iig. Voorkant ga ik nog wel ff proberen.
toch beter als wanneer hij dalijk niet door jezelf te maken blijkt en hij niet meer onder de garantie valt omdat je erzelf aangewerkt hebt...

Verwijderd

Als je de tweeter eruit wilt halen zul je eerst de woofer moeten verwijderen en daarna kun je de tweeter eruit halen. Door met je han in de kast te grabbelen en de magneet van de tweeter vast te houden en deze een kwart slagje draaien en dan moet hij als het goed is loskomen.

Maar aangezien je een van de nieuwere versies hebt van de DM60X series hebt, is het aan te raden om de speaker terug te brengen naar de dealer en zal dit kostenloos repareren aangezien je 5 jaar garantie hebt. ( en ik er van uit ga dat je die tweeter niet express om zeep hebt geholpen)

• InZane
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:27:
Als je de tweeter eruit wilt halen zul je eerst de woofer moeten verwijderen en daarna kun je de tweeter eruit halen. Door met je han in de kast te grabbelen en de magneet van de tweeter vast te houden en deze een kwart slagje draaien en dan moet hij als het goed is loskomen.

Maar aangezien je een van de nieuwere versies hebt van de DM60X series hebt, is het aan te raden om de speaker terug te brengen naar de dealer en zal dit kostenloos repareren aangezien je 5 jaar garantie hebt. ( en ik er van uit ga dat je die tweeter niet express om zeep hebt geholpen)
Nee, die tweeter heb ik idd niet expres om zeep geholpen :+
Moet echt vanaf het begin al een brakke aansluiting geweest zijn. En dan denk je dat je kwaliteit in huis hebt met B&W ;)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb zelf m'n speaker (B&W DM 602s2) 2x terug gebracht met een tweeter probleem. Binnen drie weken had ik m'n speaker weer goed en gemaakt terug. Ik zou hem gewoon terug brengen naar de dealer en zij sturen hem dan op naar B&W. Even zonder speaker, maar wel de garantie dat ie goed gemaakt wordt!

Succes is een keuze

• InZane
Maxster4th schreef op 05 januari 2004 @ 17:00:
Ik heb zelf m'n speaker (B&W DM 602s2) 2x terug gebracht met een tweeter probleem. Binnen drie weken had ik m'n speaker weer goed en gemaakt terug. Ik zou hem gewoon terug brengen naar de dealer en zij sturen hem dan op naar B&W. Even zonder speaker, maar wel de garantie dat ie goed gemaakt wordt!
hm, schijnt dus wel vaker voor te komen.
Was ik helemaal niet van op de hoogte eigenlijk...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Komt zeer zelden voor vind ik, ik vertoef vrij veel in speakerland, maar B&W is over het algemeen erg degelijk (waarom denk je dat ze 5 jaar garantie durven geven?).

Maar ik zou zeker voor de garantie gaan, reparaties aan speakers zijn over het algemeen vrij kostbaar als je ze zelf moet betalen, zelfs in dit soort onbenullige gevalletjes.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bovendien ben je je garantie hoogstwaarschijnlijk direct kwijt als je er zelf aan gaat prutsen, dat zou ik dus mooi aan B&W overlaten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 08:48
Ik heb hetzelfde probleem maar met de DM601S1

Nieuwe tweeter kost 39 pleuro .. Niet echt de moeite om je speaker ervoor te verknoeien zou'k zo zeggen ;)

Onmiddellijk gefixed bij RadioSkoop in Maasmechelen (www.radioskoop.be)

This space intentionally left blank.

• InZane
dot.K schreef op 05 januari 2004 @ 23:28:
Ik heb hetzelfde probleem maar met de DM601S1

Nieuwe tweeter kost 39 pleuro .. Niet echt de moeite om je speaker ervoor te verknoeien zou'k zo zeggen ;)

Onmiddellijk gefixed bij RadioSkoop in Maasmechelen (www.radioskoop.be)
Heb 'm alweer keurig dichtgemaakt. Heb geen zin om m'n garantie kwijt te zijn.

Maasmechelen wordt me een beetje ver ;)
Heb ze bij Versnel Hifi in Apeldoorn gekocht, dus ik breng hem daar wel heen. Helaas donderdagavond pas tijd :(

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

InZane schreef op 05 januari 2004 @ 17:02:
[...]

hm, schijnt dus wel vaker voor te komen.
Was ik helemaal niet van op de hoogte eigenlijk...
Nou, niet echt hoor. Een keer was het mijn eigen fout, ik gooide mijn versterker te snel vol open en die begon te clippen. En de tweede keer was ie wel "gewoon" defect.

(PS: de overbelastte speaker is wel onder garantie gerepareerd _/-\o_)

Succes is een keuze

Pagina: 1