Toon posts:

Sub en receiver aansluiten op geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dolby Prologic receiver, 4 speakers, een subwoover en een SB live! 5.1.

Het probleem is dat er op de receiver geen subwoover pre-out zit en de sub als ingang alleen een onversterkt signaal kan gebruiken uit een jackplug. Nu dacht ik erover om de groene uitgang uit mijn SB live! te splitten zodat ik er 1 naar de receiver kan laten lopen en 1 naar de sub.

Nu mijn vraag, wordt het signaal 2x zo zwak als ik dit doe? Want in dat geval zouden mijn fronts er onder lijden.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nee, dat wordt het niet ... splittertje kan je kopen bij de gemiddelde electronica of audio/video winkel.

Je kan ook gewoon de sub aansluiten op de tape out van je receiver, is geen speciale pre-out voor nodig.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Is het een actieve of passive subwoofer? Heeft de SB geen apparte subwoofer uitgang? Als die dat heeft sluit je die gewoon aan op je active sub (Als je die hebt), en de rest sluit je gewoon aan op je receiver..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 05 januari 2004 @ 15:52:
Is het een actieve of passive subwoofer? Heeft de SB geen apparte subwoofer uitgang? Als die dat heeft sluit je die gewoon aan op je active sub (Als je die hebt), en de rest sluit je gewoon aan op je receiver..
Actief
Zit geen aparte sub uitgang op alleen front + rear + digitaal

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 05 januari 2004 @ 15:52:
Nee, dat wordt het niet ... splittertje kan je kopen bij de gemiddelde electronica of audio/video winkel.
Als ik dit zo lees kan ik dus gewoon doen wat ik van plan was, thanx voor het antwoord :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
SB Live 5.1 heeft wel een aparte sub uitgang, zit samen met de center speaker... gele poort

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Die is oranje ja. Maar als je dit alleen aansluit op de sub komt er geen geluid uit. Met de groene wel.
Pagina: 1