[ipv6] Krijg het niet goed ingesteld

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 18:06

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Ik ben dus bezig om met Gentoo Linux een IPV6 routertje te bouwen.
Ik heb de handleiding van de site gepakt :
http://www.gentoo.org/doc/en/ipv6.xml

Maar hiermee kom ik er niet geheel uit. De laatste stap is dat hij alles van ipv4 omzet en gaat faken naar een ipv6 adres, maar dit krijg ik dus niet voor elkaar.
radvd zowel als ptrtd zijn geinstalleerd en geconfigureerd zoals op de site, maar bij een van de laatste stappen:
host -t aaaa www.google.com
krijg ik geen feedback, omdat google.com geen aaaa-record heeft, maar dit had gefaked moeten worden door radvd/ptrtd.

Hiernaast moet ik halverwege mijn nameserver instellen op mijn local ipv6-adres, staat in de manual als 2001:470:1f00:298::1 , nu heb ik een ander blok, maar hoe stel ik het dan in dat mijn local bak (met eth0) dus een ip-adres in mijn ipv6-reeks krijgt? Via ifconfig eth0 inet6 add <ip-addr> trapt hij er bij mij nl niet in.... en hij krijgt hem ook niet van radvd. (durf hem ook remote niet te resetten... lijkt me niet pretttig om remote een eth0 down uit te voeren :))

Het probleem zit hem volgens mij in een ander punt. Ik moet het ipv6 adres van mijn server in mijn resolv.conf wegschrijven als nameserver. Maar dat moet dan zo zijn dattie zaken op gaat vragen bij totd, maar die draait op poot 5005. Hoe zeg ik tegen mijn resolv.conf dattie op poort 5005 moet gaan zoeken ipv 53... :?

Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad of die gewoon een oplossing ziet?
Mijn vraag hierbij is gelijk of ik met deze setup nu ook bijvoorbeeld irc kan draaien over ipv6 (dus een connectie zetten naar een ipv6-compatible irc-server, niet zelf irc hosten)?

[ Voor 14% gewijzigd door Ryceck op 05-01-2004 15:30 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.