Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
BIOS update?
Staat er iets in de eventviewer?
This footer is intentionally left blank
bios 1006
2 maxtor 160 gb s-ata 8m cache
wat denk je van master- en slave instellen voor je 2 HD's?
Anders duurt het opstarten erg lang...
Richard Z.
Maar goed, jouw moederbord heeft een "Silicon Image" SATA controller en in combinatie met Maxtor schijven geeft dat (soms) problemen. Lees bv dit: http://gathering.tweakers...Silicon,Image,maxtor,raid
En hier: http://gathering.tweakers...Silicon,Image,maxtor,raid wordt over een tooltje geproken waarmee je de UDMA-mode kunt inschakelen.
[ Voor 27% gewijzigd door ajhaverkamp op 05-01-2004 15:15 ]
Bij SATA raid moeten beide HDD's op master staan.
Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata
Maar een SATA schijf heeft toch helemaal geen master/slave jumpers? Wel een PATA schijf, dus als je die via een PATA/SATA-converter aansluit moet die op master staan. Of snap ik het niet?
Als er iemand een goed bod wil doen?
Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata
1 EUROTrickShot schreef op 05 januari 2004 @ 15:35:
Dan heb ik 2 unieke schijven in mijn systeem, want daar staan toch wel degelijk jumpers op om de master-slave instellingen te bepalen.
Als er iemand een goed bod wil doen?![]()
Strange, quotje van de Seagate site: "Serial ATA drives are designed for easy installation with no jumpers, terminators, or other settings. It is not necessary to set any jumpers on this drive for proper operation."
Maar zoals ik al zei, ik heb nog geen SATA schijven en kan dus alleen vertellen wat me logisch lijkt en wat ik verwachten zou op basis van info op internet. En ik dacht het dus blijkbaar fout. Toch nog wat geleerd vandaag
je krijgt eerst een stukkie text te zien waar staat dat je op een toets moet drukken als je de windows setup wilt starten.
maar dat doe ik dan niet en laat hem gewoon doorstarten. dus druk ik niet op een toets.
en dan start hij wel gewoon op.
rara hoe kan dat?
ps hij staat nu niet in raid. er zijn nu gewoon 2 s-ata hd's aangesloten.
lag aan de bios versie 1.0.0.6
heb nu 1.0.0.7 geinstalleerd en het is weer goed
gelukkig maar want werd al hopeloos
dus topic kan dicht
thnx iedereen