Toon posts:

Help: Sony F717 lage sluitertijd foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag met onze camera Sony F717 foto''s willen maken met korte sluitertijd, zoals deze foto (1/500 sluitertijd):

Afbeeldingslocatie: http://image.pbase.com/u34/davinci/upload/22752028.H.jpg

Echter wanneer ik de Shutterpriority modus gebruik, en ik de shuttertijd verlaag, wordt m'n display vanaf 1/250 wel erg donker... wat doe ik fout?

De handleiding geeft hier geen duidelijkheid over

Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:54 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Helemaal niets. :)

Het is normaal dat je bij korte sluitertijden meer licht nodig hebt.
En voor vergelijkbare foto's moet de situatie ook hetzelfde zijn, en ik kan me niet voorstellen dat jij dit op het strand in de volle zon hebt uitgeprobeerd. ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee maar wat moet ik met de "aperture" en de f? doen?
Moeten deze juist hoog zijn of laag?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is toch wel erg basic fotografie-kennis: kortere sluitertijd = minder lichtinval = donkerdere foto's, heel logisch :P. Je doet inderdaad niks fout, en dit is op te lossen door in shutter priority meer licht te regelen, of als dat niet kan met flits te werken.

Als dat laatste ook niet kan moet je je F717 in de Auto of Programmed stand zetten, dan pakt hij zelf de juiste sluitertijd voor een goeie foto, zie ook je handleiding ;) Aangezien dit verder prima zelf uit te zoeken was/basiskennis is, gaat deze dicht :)

edit:
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 15:16:
nee maar wat moet ik met de "aperture" en de f? doen?
Moeten deze juist hoog zijn of laag?
Ook hierop geldt: lees de handleiding van je F717, en zoek op internet wat die zaken allemaal doen. Ook de Technische FAQ Fotografie bovenaan dit subforum kan je hier natuurlijk verder mee helpen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 05-01-2004 15:19 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.