Chello/sitecom router, internet volgende dag weg

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
hallo,

sinds een week heb ik een sitecom router Dc 202.
deze heb ik gekocht omdat mijn pc anders aan moest blijven om mijn
broertje te voorzien van internet!

ik heb de router aangesloten en het mac adres van mijn netwerkkaart/ pc
gekopieerd naar de router !

dit was goed gegaan en na een x opstarte deed het internet het! opzowel
mijn pc als die van mijn broertje...

Dit is een paar dagen goed gegaan, zonder problemen of wat dan ook! totdat
ik gister mijn pc aan deed en geen internet had :(

Ik chello bellen ( router ff er tussen uit gedaan ) en die gozer fixte het ff binne 1 min en klaar ! internet deed het weer , en ook met de router er tussen !

De volgende dag weer geen internet :S dus ik probeer de volgende dingen.
- kijken als mac adres nog goed stond! en dat was zo
- toen router gereset en opnieuw mac adres ingevoerd :(
- router er tussen uit gedaan en chello modem ff stroom afgehaald.
maar hielp allemaal niks

Ik weer chello belle :
dus die knakker kijk in de computer daaro en ziet dus 2 ip`s staan.
dus hij vragen heb je router.. ik maar ff smoesje verzonne :) en hij liet me wat doen. en na een x opstarte had ik weer internet!

zoals jullie begrijpen heb ik geen zin om chello elke dag te bellen !
heb het forum al afgezocht en er zijn een aantal topics maar die geven
dus geen antwoord! of al antwoorde zoals , mac adres wel ingevoerd?.. staat hij op DHCP.?

ik weet dus niet echt wat ik hier mee aan moet .. ik hoop dus ook dat er hier mensen zijn die het zelfde probleem hadden en een oplossing hier voor hebben!!

ik heb niet zo heel veel verstand van netwerken dus graag als je een oplossing hebt een beetje uitleggen :)

heb windows xp en mijn broertje ook . voor systeem info zie sign !
Internet is chello basic

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Heb je de meest recente firmware erin zitten? Sitecom heeft wat problemen met bepaalde pakketjes waardoor de router vastloopt. Ook teveel connecties (bij bv eMule) kan voor problemen zorgen.

• Passie-m
  • Nu online
ja het probleem is meer dat hij het de volgende dag niet meer doet na dat de pc is uit geweest :(

en ik heb ook niet echt lopen downloade..

maar hoe zorg ik er dan voor dat chello maar 1 ip binnen krijgt??
want hun zien ook wel door steeds 2 ip`s dat ik router gebruik.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
wat gebeurt er dan als je internetverbinding het niet meer doet?
1 lampen modem knipperen anders (kleur ofzo)
2 status van internet connectie via de broweser van je router geeft toch "Active" aan.
3 verandert dan je ip van je router dan toevallig?(internet ip) > heb je wel op DHCP staan?
4 alleen groene lampjes op je router?
dus die knakker kijk in de computer daaro en ziet dus 2 ip`s staan.
Je hebt gewoon maar 1 internet ip hoor. > je router deelt die gewoon.
maar hoe zorg ik er dan voor dat chello maar 1 ip binnen krijgt??
als het goed is heeft je comp een intern-lan adres > bv 192.168.0.2 en van je broertje 192.168.0.3 > die van je router heeft dan 192.168.0.1 (type maar in in je webbrowser). Je router heeft dan ook nog een internet-ip waarmee hij met internet com.
Als je teminste de DHCP-server in je router aan hebt staan.
P.S. Ik gooi s'nachts me router uit en s'ochtends doe ik hem weer aan.. dan heb ik gewoon internet..
Hier staat dat ding 24 uur per dag aan, heb er ook nog nooit problemen mee gehad.
(heb hier wel @home, maar dat moet niks uit maken)

[ Voor 51% gewijzigd door datkanveelbeter op 05-01-2004 16:13 ]

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 16:40

melvie

Retro Icon

Dit probleem heb ik ook elke keer, als ik me router eerst de lease releasd, en dan wel opnieuw aanvraagt heb ik weer internet! als het aan die router ligt, gooi ik hem echt het raam uit, meestal na een uur of 8 draaien kan ik opeens niet meer internetten, zo ineens echt heel irri, ik heb de laatste firmware erop draaien, maar dat mocht ook niet baten :(

Ik heb nu adsl aangevraagt want chello is zowieso te duur voor die belachelijk lage upload, maar dat terzijde.. (classic)

P.S. Ik gooi s'nachts me router uit en s'ochtends doe ik hem weer aan.. dan heb ik gewoon internet..

[qoute]Hier staat dat ding 24 uur per dag aan, heb er ook nog nooit problemen mee gehad.
(heb hier wel @home, maar dat moet niks uit maken)[/quote]

Ook sitecom ding? welk firmware? ik heb hier Version 1.6 Release 33

[ Voor 28% gewijzigd door melvie op 05-01-2004 16:37 . Reden: P.S. ]

• Passie-m
  • Nu online
ja ik heb nu maar ff weer me ouwe netwerkie aangeslote.. dus kan niet op die router kijke ( ff gedaan omdat ik straks weer chello kan belle anders )

maar ff wat antwoorde :

**lampen zijn gewoon groen zoals normaal **

2 status van internet connectie via de broweser van je router geeft toch "Active" aan. ** neej deed hij niet :S, hij kon internet connectie niet vinden**

3 verandert dan je ip van je router dan toevallig?(internet ip) > heb je wel op DHCP staan?** ja hij staat /stond op DHCP dus zou toch automatisch ip moeten krijgen?**

4 alleen groene lampjes op je router?** lampen waren zoals bij wel internet gewoon groen :S**

maar als ik 1 ip heb.. hoe kan hij er dan 2 zien? dat snap ik niet helemaal

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:56
Je kan beter gewoon zeggen dat je een router gebruikt als ze ernaar vragen, kunnen ze je een stuk beter helpen.

2 IP's betekent normaalgesproken dat er 2 aanvragen met verschillende mac's gedaan zijn, lijkt me inderdaad een niet helemaal lekker werkende router.

[edit]
Ik zou inderdaad 's met een firmware update beginnen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Drogo op 05-01-2004 17:09 ]

Verwijderd

Chello @ SiteCom xDSL / cable broadband router
Version 7.0 Release 07

24uur per dag aan en het werkt super.

• melvie

melvie

Retro Icon

Passie-m schreef op 05 januari 2004 @ 16:55:
ja ik heb nu maar ff weer me ouwe netwerkie aangeslote.. dus kan niet op die router kijke ( ff gedaan omdat ik straks weer chello kan belle anders )

maar ff wat antwoorde :

**lampen zijn gewoon groen zoals normaal **

2 status van internet connectie via de broweser van je router geeft toch "Active" aan. ** neej deed hij niet :S, hij kon internet connectie niet vinden**

3 verandert dan je ip van je router dan toevallig?(internet ip) > heb je wel op DHCP staan?** ja hij staat /stond op DHCP dus zou toch automatisch ip moeten krijgen?**

4 alleen groene lampjes op je router?** lampen waren zoals bij wel internet gewoon groen :S**

maar als ik 1 ip heb.. hoe kan hij er dan 2 zien? dat snap ik niet helemaal
welke firmware heb je erop? is het wel de dc-202 (type)?

En als je je lease released en dan weer opnieuw aanvraagt, wat gebeurt er dan?

• datkanveelbeter
Volgens mij moet het toch ongeveer zo uit zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/datkanveelbeter/home.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/datkanveelbeter/home2.JPG

• melvie

melvie

Retro Icon

datkanveelbeter schreef op 05 januari 2004 @ 18:39:
Volgens mij moet het toch ongeveer zo uit zien.

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij bent ook niet helemaal up2date, maar waarom zou je als het gewoon goed werkt...

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb hier ook zo'n kreng staan om m'n @home te delen. 1 tip, als je nog kunt breng hem terug, ik was er helaas te laat mee.
Iets wat bij mij hielp: stel op de PC's een aparte DNS server in, deze kun je misschien wel op de Chello site vinden, anders ff googelen.
Hier viel het ding eerst eens in het half uur uit, nu gaat ie meestal wat dagen mee...
Succes er mee!

• datkanveelbeter
Ares schreef op 05 januari 2004 @ 18:54:
Ik heb hier ook zo'n kreng staan om m'n @home te delen. 1 tip, als je nog kunt breng hem terug, ik was er helaas te laat mee.
Iets wat bij mij hielp: stel op de PC's een aparte DNS server in, deze kun je misschien wel op de Chello site vinden, anders ff googelen.
Hier viel het ding eerst eens in het half uur uit, nu gaat ie meestal wat dagen mee...
Succes er mee!
Vind het toch raar dat deze router bij andere(waaronder ik) de router gewoon 24 uur per dag blijft werken > en dat hij bij de ander eruit klapt.
Dit moet toch ergens aan liggen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Chello classic daar mag maar 1 computer aan geen netwerk.
Wil je met een netwerkje werken (router) dan heb je dat dure abbo nodig.

Chello wil dat natuurlijk ook graag in je strot douwen...
vandaar dat ze sinds kort in sommige gebieden het netwerk verkeer in de gaten houden en zien dat er 2 interne ip's in een pakketje zitten.. 2 IP's ... 2 computers.. en da mag nie bij classic.

Hupsakee. de DHCP lease verloopt en kijk dan eens naar je nieuwe lease (van je router) en dan vooral het subnetmask, das hoogstwaarschijnlijk 128.0.0.0 ... dus dan werkt het niet meer. Lekkere streek van chello

Oplossing die bij mij werkte. Stel de router niet in dat ie een IP van chello via DHCP krijgt maar klop het hard in.... klaar. (en zo snel mogelijk naar ADSL abbo toe waar je wel een netwerkje mag hebben ;) )

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Passie-m
  • Nu online
mmm ja mogen eens die update doen.. ik heb nu de standaard router driver die er bij/ in zat ..

maar omdat ik amper verstand van netwerk/ routers heb. kom ik er ook niet echt uit.

probeer morge wel ff weer. anders ken ik zo weer belle :D

zit ook overna te denke om een Demon DSL express 2048/1024 te nemen voor 55 euro nu krijg je er een modem + gratis aansluitkoste bij !! goeie optie! ken ik teminste wel router gebruiken

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:56
MRic3 schreef op 05 januari 2004 @ 19:07 een stukje pure crap en...:
Oplossing die bij mij werkte. Stel de router niet in dat ie een IP van chello via DHCP krijgt maar klop het hard in.... klaar. (en zo snel mogelijk naar ADSL abbo toe waar je wel een netwerkje mag hebben ;) )
Dat lijkt me dus niet handig. Als je hierdoor dubbele IP's krijgt omdat jij 'm vast instelt en een ander 'm dynamisch van de DHCP server krijgt, heb je óf geen verbinding vanwege een IP conflict, óf geen verbinding omdat je ISP je verbinding afgesloten heeft om dat conflict weer op te lossen.

Probeer 's een goede router aan te schaffen MRic3. En TS: firmware update :)

[edit]iets genuanceerder: :)
Chello gaat écht op deze manier niet proberen routergebruik te ontmoedigen. Als ze willen ontmoedigen, dan sluiten ze simpelweg af oid. Dubbele IP's geven is nogal omslachtig. Alleen al om 't feit dat ze dan 2 IP's (= geld) per host kwijt zijn, zouden ze dit nooit doen!

Wat ik bedoel met met m'n opmerking over een goede router: een router zou gewoon moeten werken. Als die van jouw niet werkt, is daar toch iets mis mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Drogo op 06-01-2004 10:37 ]

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wat heeft een goede router te maken met het feit wat ik omschrijf.
De beste router zal nog steeds de IP adressen van de clients in het pakketje zetten.
Chello kijkt in de pakketjes naar die 2 IP adressen en bam je krijgt een verkeerd subnet en kan niks meer. Ik geef toe. een vast IP inkloppen is niet super en kan problemen geven, maar tot zover... nog niks aan de hand :) en als het werkt... ;)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Ik heb de Sitecom DC201 al ongeveer 2 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Met Chello dus wel. :)
Kheb een vast IP. M'n mac-adres heb ik niet hoeven te klonen. Ik ben volgens mij nog van de "oude" Gelrevision gebruikers. Het ding staat 24/7 aan. En dat zou ik ook doen. Als je hem uitzet en je hebt zo'n ip wat elke keer veranderd dan krijg je als je hem uit en weer aanzet misschien van chello wel een ander ip-nummer toegewezen.

• Passie-m
  • Nu online
ja zoiets dacht ik dus ook al... dat ik hem gewoon aan moet laten staan . misschien dat hij dan wel blijft werken.

maar heeft niemand nog echt een oplossing? want hoor nu al 5 dingen en ieder 1 spreekt elkaar tegen dus weet nu eigenlijk niet wat ik wel of niet moet gaan doen :S

denk dat ik chello maar ga op zegge en adsl ga nemen :) heeft teminste ook nog een beter upload !

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wat dacht je van de suggesties proberen en
als het werkt hier te posten welke oplossing bij jou werkte. ;)

• Passie-m
  • Nu online
ja ik wil ook best gaan probere maar wacht liever even een paar dagen want heb nu al in 2 dagen 2 x chelllo gebelt en valt wel op lijkt mij :) en als ik haastig dinge ga probere dan kan ik elke dag gaan belle omdat het steeds mis gaat :P

dus w8 liever even op een oplossing van een mede tweaker die ook dit probleem heeft/ had. en een oplossing heeft. want uit 5 verschillende opties en tegenspraak van elkaar wordt ik niet echt wijs :(

• melvie

melvie

Retro Icon

Passie-m schreef op 06 januari 2004 @ 18:11:
dus w8 liever even op een oplossing van een mede tweaker die ook dit probleem heeft/ had.
als je zelf nou ook wat dingen probeert, heeft een ander er misschien ook wel wat aan, ik heb dit probleem ook maar ik zoek toch ook verder, zo helpen we elkaar...
Pagina: 1