Toon posts:

Steeds problemen bij Ad-hoc WAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mensen waarbij ik de computer aanleg een WAN aangelegd tussen 2 computers. Deze doet het soms wel soms niet, is zeer vreemd.

Het zijn 2(Win 98 en XP) computers met een Ad-hoc Lan netwerkje.

Ik heb de disks van beide computers gedeelt, en ik wil deze laten terugkomen in de andere computer, via een Netwerkverbinding maken.

Op het moment dat de Windows XP computer aanstaan, en ik start de Win 98 computer op, zie ik op de Xp computer een dialoogje opstarten:
"WAN-verbinding actief
Sterkte: Uitstekend "

Vervolgens kot hij 1 of 2 maal met het bericht
"WAN-verbinding niet beschikbaar"

en als de windows 98 computer helemaal doorstart weer met:
"WAN-verbinding actief
Sterkte: Uitstekend "

Als ik nu op netwerkomgeving klik, duurt het ongeveer 1 a 2 minuten todat hij het doet (soms doet hij het ook niet!!, moet ik de comp. opnieuw starten)

Ik heb de disken van de XP-computer toegevoegd als netwerkverbinding, en doordat hij op het moment van het starten van de Computer nog geen wan verbinding heeft, krijg je het verhaal "Momenteel is de netwerkverbinding niet actief, wil je deze verbinding later herstellen"

Hoe zorg ik dat deze netwerkverbinding gewoon eerder gemaakt wordt.
En welke protocolen kan ik het beste gebruiken (TCP-IP, NetBui, IPX???), zodat er altijd een stabiel ad-hoc netwerk kan worden gevormd.

Of heeft iemand een website met meer info over een ad-hoc WAN

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

gewoon tcp-ip gebruiken en ftp om bestanden over te zetten
windows file sharing is zelfs met een gewoon lan vaak al problematisch (dat zijn mijn ervaringen ermee tenminste)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Zijn dit sitecom kaartjes??
Ik heb ook zoiets gehad maar dan niet bij adhok verbinding.
Ik had alleen de drivers geinstalleerd en niet de Sitecom bijbehoorende software geinstalleerd. Ik die software er opgezet.... Nu valt de verbinding welleens kort weg maar wordt gelijk weer hersteld.

Oja je kunt ook eens een ander kanaal proberen te gebruiken. Wellicht stoort een ander apparaat je wifi

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen sitecom, maar ik zal eens kijken of ik software kan vinden die dit kan,
eigenlijk zoek ik een manier om de verbinding voor het opstarten van windows al te laten activeren