Toon posts:

Probleem internetaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn aansluiting op het internet.
Hij valt namelijk regelmatig uit, op onvoorspelbare momenten.
De ene keer kan ik rustig 3 uren online zijn en de andere keer is de verbinding na 1 minuut er alweer vanaf.
Ik reset de router en haal de stroom van de modem af, en dan doet ie het weer een tijdje tot de volgende uitval en dan herhaal ik het ritueel weer. Erg vervelend wel te verstaan.

Waar kan dit aan liggen???
Probleem van de router of instellingen in Windows?

Alvast bedankt voor de moeite

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Vertel eerst hoe je netwerk eruit ziet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 05 januari 2004 @ 14:06:
Vertel eerst hoe je netwerk eruit ziet.
Er zijn 3 computers aangesloten op 1 router, de router staat verder in verbinding met de modem. Dat is het wel zo'n beetje. Hopelijk genoeg?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Er zijn 3 computers aangesloten op 1 router, de router staat verder in verbinding met de modem. Dat is het wel zo'n beetje. Hopelijk genoeg?
Dus nu moeten we er maar vanuitgaan dat je een postduivenverbinding hebt, en OS/2 op je pc's draait ?

Of is't toch rooksignalen en DR-Dos ?

Kortom: nee, niet voldoende info.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Wat voor merk router heb je, wat voor Inet verbinding (ASDL, kabel?) is het wireless internet?? enzenz.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Idd heel weinig info :(

Wat voor router?
Wat voor verbinding?
Ook als je buiten de router om probeert?
Wat is de firmware van de router?
Loopt het vast bij bepaalde programmaŽs?

Wat je altijd kunt proberen is een firmware upgrade voor de router natuurlijk!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Wat zegt de Router log er allemaal van? En wat zegt eventueel de modem log? (sinds we de namen hebben, hebben we ook mede kunnen delen waar je die kan vinden ;))

Wat voor provider heb je?

Ga nu even pauze houden, zie zo hopelijk wat meer info

[ Voor 1% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-01-2004 14:29 . Reden: typo ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer het eens zonder router, zoals het ooit opgeleverd is. Misschien ligt het niet aan jou(w netwerk), maar aan het netwerk van de provider.

En melden:
provider + soort abbo (kabel / ADSL)?
merk + type router?
besturingsysteem op de PC's?
hoe is de router geconfigureerd, MAC adres geklooned?

Heeft het ooit goed gewerkt? Hebben de PC's onderling wel een goede verbinding als het internet niet werkt.

Het klinkt alsof je een IP-adres "hard" ingesteld hebt op de router en deze conflicteerd op het netwerk van je provider.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kabelaansluiting via Essent.
De router is een Sitecom model CP1080 de modem is een Com21 COMport.
De verbinding was voorheen wel goed en het hangt niet van bepaalde programma's af dat de verbinding er mee kapt.
De besturingsystemen zijn allemaal Windows Home Edition en het is niet wireless (gewoon de wereld aan kabels dus). De instelling staan op automatisch IP-adres laten toewijzen/toekennen.

Hopelijk nu genoeg? Anders hoor ik het wel!!

Verwijderd

heb je de laatste tijd nog programma's geinstalleerd op je pc, vooral programma's die een verbinding met internet nodig hebben?

Misschien een virus of spyware... Altijd de moeite waard om te controleren...

Je kan proberen om een andere pc aan de internet aansluiting te hangen, als de router dan nog vreemd doet kan het zijn dat je router stuk is...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:46 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:06:
.
De ene keer kan ik rustig 3 uren online zijn en de andere keer is de verbinding na 1 minuut er alweer vanaf.
Ik reset de router en haal de stroom van de modem af, en dan doet ie het weer een tijdje
Waar kan dit aan liggen???
Probleem van de router of instellingen in Windows?

Alvast bedankt voor de moeite
Laat me raden, je hebt een Motorola modem van @home (essent)
Als dit zo is moet je even met de helldesk bellen en uitleggen dat je een firmware update voor je Motorola modem nodig hebt.
Er zit een bug in de oude firmware waardoor de verbinding soms ineens doodgaat.
Die update mag/kan je niet zelf doen, dus ff bellen

*als je geen Motorola modem hebt is dit verhaal niet relevant*

edit:
De router is een Sitecom model CP1080 de modem is een Com21 COMport.
ik moet beter lezen

[ Voor 6% gewijzigd door Cozm0 op 05-01-2004 15:10 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Ik kan niet 123 een manual vinden van een (CP)1080 sitecom router (ook niet op de site van sitecom zelf)

Maar, aangezien je wel eens vaker op je router wat hebt geconfigureerd (vorige NT topic van TS) weet je dus wel hoe je op die pagina moet komen. Dus ... staat er iets van een log op die site? (mijn router heeft "system log", helaas geen sitecom)

Als je naar de gateway van je router gaat, staat daar toevallig ook een pagina? (heb ooit een COM21 modem gehad, nooit zelf geprobeerd eigenlijk) En wat staat er eventueel in die log? (http://<gateway van je router>)

offtopic:
Heel eerlijk gezegd verdenk ik gewoon je ISP, vandaag ook weer 2 klasgenoten gesproken die zaten te klagen over het wegvallen van hun connectie. (Chello icm UPC en die ander weet ik niet)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om op die site te komen door mijn Gateway IP in te typen, zoals ik inderdaad eerder heb gedaan, maar krijg geen respons. Vaag, maar ik ga nu eerst ff wachten tot mijn huisgenoot thuiskomt en dan afwachten of zijn verbinding er ook mee kapt als die van mij kapt. De router is trouwens een model DC-202, het staat hierboven anders vermeld, maar mijn huisgenoot gaf het verkeerd door!!
Ik heb trouwens ook nog een netwerkkaart uitgeschakeld, er stonden 2 ingeschakeld, weet niet of dit wat uitmaakt. We zullen zien!
Anders horen jullie het wel weer.
Thanks allemaal

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 15:41 ]

Pagina: 1