Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB software PIC voor LCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het ontwikkelen van een stukje hardware zodat je een normaal HD44780 LCD voor goedkope manier aan je USB poort kan hangen.

Nu kan ik wel microprocessoren programmeren en ook wel aardig met de soldeerbout overweg maar wie kan mij helpen aan een stukje software dat data over je USB poort stuurt. het liefste winamp info oid. Of heeft iemand al ervaring met zoiets kan kan mij voorbeelden sturen.

PS heb geen intresse in de FT245 boel, want dat wat omslachtig naar mijn mening en onnodig duur.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 18:33

Leejow(saait)

Blater

http://van-z.no-ip.com/schijf/usb2lcdii.html dit is wel met een t6963c controlled LCD maar ik neem aan dat je daarvandaan genoeg informatie kan krijgen..

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 22:47

Super_ik

haklust!

in de elektuur van een paar maanden geleden stond een stukjie over een PIC controller met USB ondersteuning (helaas alleen als EPROM versie en nog geen FLASH :() meestal zet elektuur er wel bij hoe ze de software ondersteuning doen.

k zal wel ff voor je zoeke straks.

[edit]
de PIC16C765 en PIC16C745 ondersteunen dus USB, en als je wilt weten hoe je de data uit winamp ofzo moet trekken, kun je maybe ff beter naar op open source projectjes kijken.

elektuur linkje

[ Voor 40% gewijzigd door Super_ik op 05-01-2004 14:54 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Verwijderd

Ff rondzoeken gaf mij http://pdfserv.maxim-ic.com/en/an/app513.pdf Dit is een application note waarbij ze een touchescreen via de PIC16C765 pic aansluiten op een pc. Sourcecode zit er ook bij (onderaan de pdf staat de url).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 21:25 ]

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Ik denk dat je beter jou hardware kan aanpassen aan bestaande lcd progjes, dat scheelt toch een hoop gedoe

leuk project btw :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar als je b.v crystalfont software pakt (waar usb ondersteuning opzit) doen ze een check of er een USB display aanwezig is. En die check is iets lastiger te achterhalen

Verwijderd

Topicstarter
Helaas moest ik even een stapje terug doen ben nu bezi gom een HD44780 serieel aan te sturen

Ben nu zover dat ik netjes via hyper terminal tekst naar mijn lcd kan sturen.
Helaas gaat mijn delphi kennis niet ver genoeg om de software er voor te maken,
dus wie o wie kan in delphi een stukje code maken waarmee je in b.v een edit.box 16 karakters zet en delphi elke karakter verstuurd en dan pas nadat de pic het eerste karakter heeft terug gezonden.

Dus delphi stuurt A PIC ontvangt A en zend A terug dan stuurt delphi de B pas PIC ontvangt B stuurt weer een B terug.

Het zenden en ontvangen gebeurd via de TX en RX op 9600 Baud.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 09:33 ]

Verwijderd

http://www.beyondlogic.org/usb/ftdi.htm staat een en ander over een ic dat usb omzetnaar seriele data, misschien dat je er wat aan hebt, succes en ben beniewd naar het resultaat

Joost

Verwijderd

tijdje stil hiero.

lees in verschillende posts dat mensen wel graag usb LCD controller willen, maar niemand kan/wil dr een maken. Nou heb ik nie zoveel verstand van die hardware enzo, maar ben ik wel weer goed in software : )
C dan, nie die delphi rommel : p

dus als het tot nog toe nie gelukt is ...

Verwijderd

zie ook www.codemercs.com die hebben een preprogrammed microcontroller (io warrior) + een sdk, waar je lcd ir en i2c mee kan doen en gewoon io

heb ik ook mee zitten spelen, werkt perfect. Het ding meldt zich aan als HID en dus makkelijk bereikbaar

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2004 @ 13:47:
... PS heb geen intresse in de FT245 boel, want dat wat omslachtig naar mijn mening en onnodig duur.
Wil je deze opmerking eens verduidelijken?

Ik heb gebruik gemaakt van de FT245BM en FT232BM: goedkoop en echt simpel om te programmeren.

Verwijderd

http://www.cesko.host.sk/hardware.php

USB zonder extra hardware met een AVR, incl. source code / drivers ed.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2004 @ 09:32:
Helaas moest ik even een stapje terug doen ben nu bezi gom een HD44780 serieel aan te sturen

Ben nu zover dat ik netjes via hyper terminal tekst naar mijn lcd kan sturen.
Helaas gaat mijn delphi kennis niet ver genoeg om de software er voor te maken,
dus wie o wie kan in delphi een stukje code maken waarmee je in b.v een edit.box 16 karakters zet en delphi elke karakter verstuurd en dan pas nadat de pic het eerste karakter heeft terug gezonden.

Dus delphi stuurt A PIC ontvangt A en zend A terug dan stuurt delphi de B pas PIC ontvangt B stuurt weer een B terug.

Het zenden en ontvangen gebeurd via de TX en RX op 9600 Baud.
Pascal programmeren van een lichtkrant - en dus ook in Delphi - zal mij wel lukken.
Moet ik alleen even aan delphi zien te komen.
Daarnaast heb ik info nodig over hoe je hyperterminal hebt gebruikt.
Zet hyperterminal "gewoon" een ASCII-character op een com-poort ?
Of gebeurt dit bit-na-bit ?

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 23-11-2004 17:05 ]

eagle

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:53

houthakker

Poehé

moet het persee "usb" zijn, of is een usb-> serieel ook goed? Je gebruikt dan gewoon een usb kabel en aansluiting, maar je gebruikt de seriele poort op je board en virtueel in windows. Is in iig makkelijker met software vinden. Cypress heeft zo'n chip, CP2101.

[ Voor 7% gewijzigd door houthakker op 24-11-2004 08:42 ]

Specs

Pagina: 1