Toon posts:

LiteOn dvd loopt vast in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb jullie hulp nodig. |:(

Ik heb namelijk een probleem met mijn LiteOn DVD speler. Bijna elke keer als ik XP opstart dan loopt hij vast in het opstartscherm. Als ik de dvd speler uitschakel dan start xp wel op. Naast een speler heb ik ook een liteon dvd brander en die heb ik op een aparte IDE poort gezet. Beide staan dus op master(harde schijf zit op sata). Ik heb nog geprobeerd om van ide poort te wisselen,geen resultaat. Ik heb zelfs de dvd speler voor een nieuwe omgeruild, maar ook niks. In de BIOS is ook niks bijzonders te vinden, daar staat ie gewoon goed tussen. Het moet iets te maken hebben met de instellingen van XP of toch de Mobo, denk ik.

Ik weet niet wat ik over het hoofd heb gezien. Ik hoop dat jullie tips hebben.

Hieronder de specs van m'n systeem. Hij is net afgebouwd dus alle onderdelen zijn nog nieuw.

Systeem:
P4 2,4 Ghz
P4P800 Deluxe
LiteOn 16X48 dvd speler retail
LiteOn LDW411S DVD+/- Brander retail
Werkgeheugen 256 Mb DDR
Maxtor 80Gb Sata
Ati 9600 Pro 256Mb
Pinnacle PCTV Pro
Kast: Antec Sonata Lifstyle 380W Silent

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 13:18 ]

Verwijderd

Heb je dma mode aan staan?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 21:03 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Check je Windows Xp Systeem logboeken ook eens. Misschien dat je daar nuttige info over dit voorval uit kunt vissen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

DMA mode staat aan en in de logboeken van XP is niks bijzonders te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 09:47 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Brakke voeding misschien?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het ligt ook niet aan de voeding. Ik heb een Antec 380Watt voeding. Deze heb ik doorgemeten, maar de voltages zijn perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die een goede tip kan geven en mij uit de brand kan helpen. Ik weet even niet meer wat ik nog kan proberen.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 22:05
probeer is je dvd speler eruit te halen en alleen je dvd brander erin te laten

mssn conflicteren ze elkaar (klinkt vreemd, maar kan ook al is het 2x lite-on)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Ik heb zelf een P4C800 Deluxe, en kreeg plots het probleem dat de computer zeer traag opstartte, en als de computer klaar was met opstarten (Windows XP), dan had ik geen Optische apparaten meer.

ik heb toen de IDE type in het BIOS gewijzigd, je kunt deze schakelen op
compatibility modus en nog iets volgens mij, kan het zo niet zien, ben namelijk niet thuis. :X

maar probeer die instelling te veranderen.

anders reset je even je bios.

succes :Y)

Verwijderd

zelf heb ik ook een liteon dvd speler en alles werkt oki maar heb ook wel soms dat hij lang moet laden als ik bv ff windows explorer ofzo open zet. Je kan altijd je dvd speler eens versteken van ide slot

Good luck

Verwijderd

Topicstarter
Het wijzigen van IDE poort heeft geen resultaat.
De IDE setting veranderen naar compatability mode lijkt me niet handig, omdat de enhanced mode speciaal voor XP is en de andere voor de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas tot nu toe geen bruikbare tip gekregen. Is er echt niemand die me uit brand kan helpen.

Verwijderd

Je zegt dat het wijzigen van de IDE setting naar Compatibility mode je niet handig lijkt, maar heb je het ook geprobeerd, het kan geen kwaad.
het is een manier om je probleem op te sporen
btw enhanced mode is alleen van toepassing op SATA apparaten.

ik heb het probleem ook gehad hiermee, bij mij was alleen de fout dat xp heel traag opstarte en ik geen optische drives had.

Verwijderd

Topicstarter
Ik btw wel al geprobeerd om hem in enhanced mode te zetten. En in mijn specs staat staat dat ik een sata schijf heb. Ik heb geen ide harddisk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 17:14 ]

Pagina: 1