Ik ben momenteel aan het uitzoeken of het verstandig is de huidige afgesloten SLA's op de netwerkapparatuur op te zeggen of in plaats daarvan 100% redundantie realiseren.
De huidige SLA's dekken een reparatietijd van 8 uur. (binnen kantooruren). Jaarlijks zijn we rond de €9000 euro kwijt aan de SLA's (hierbij worden in totaal 12 switches gedekt, Cisco catalyst 2950 2*GBIC 48/24prts).
Voor een volledige redundantie zou een investering van €8000 voldoen.
Belangrijke noot hierbij is dat de netwerkapparatuur een economische levensduur heeft van 5 jaar en dus zeker voor die periode een SLA behoeft.
Simpele reken som leidt tot:
SLA: 5 x €9000 : 45.000
Redundantie: 1 x € 8000
Mogelijk kort door de bocht lijkt het mij verstandig om voor de redundantie te gaan.... Hebben jullie hier andere meningen over laat het me graag weten.
De huidige SLA's dekken een reparatietijd van 8 uur. (binnen kantooruren). Jaarlijks zijn we rond de €9000 euro kwijt aan de SLA's (hierbij worden in totaal 12 switches gedekt, Cisco catalyst 2950 2*GBIC 48/24prts).
Voor een volledige redundantie zou een investering van €8000 voldoen.
Belangrijke noot hierbij is dat de netwerkapparatuur een economische levensduur heeft van 5 jaar en dus zeker voor die periode een SLA behoeft.
Simpele reken som leidt tot:
SLA: 5 x €9000 : 45.000
Redundantie: 1 x € 8000
Mogelijk kort door de bocht lijkt het mij verstandig om voor de redundantie te gaan.... Hebben jullie hier andere meningen over laat het me graag weten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 13:26 ]