[Delphi] tabbladen aansturen *

Pagina: 1
Acties:

• Rrrr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:15
Wij zijn nu bezig met een project van school en willen graag dat de pagina's die geopend worden in het zelfde "frame" komen. Dus net als een website die hem in een bepaalde frame opent. We hebben momenteel bovenaan de pagina de navigatie zitten (panel)met daarop de benodigde knoppen. Daaronder hebben we een pagecontrol aangemaakt met verscheidene tabbladen. Omdat wij niet willen dat de tabbladen zichtbaar zijn (de hele tijd), hebben we die op false gezet. Nu willen wij die tabbladen aansturen via de menu-knoppen (en niet op de tabbladen klikken), maar hebben geen idee hoe we die kunnen aansturen abSheet1.ShowModal; werkt niet).

Iemand een idee?

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
Gebruik de TabIndex van de PageControl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Een TabPage heeft een Visible property dacht ik, die je op false of true kunt zetten.

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

D'r zit in de TPageControl een ActivePage en ActivePageIndex property of zoiets, wat dacht je ervan om die te zetten?

En weet je uberhaupt wel wat ShowModal betekent als je die probeert aan te roepen op een TabSheet? Ik gok dat Show namelijk wel zou kunnen werken (alhoewel ik dat niet uit het blote bolletje weet).

Professionele website nodig?

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13
Je moet de ActivePage van de PageControl setten...

Delphi:
1
PageControl.ActivePage := abSheet1;

edit:

En uiteraard zijn er weer mensen me voor :P

[ Voor 22% gewijzigd door Chimera op 05-01-2004 13:10 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

PageControl1.ActivePageIndex = 0;

TabSheet Opties..
TabVisible = false;

ofzo

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

TS, bedoel je niet iets moeilijkers dan ActivePage/ActivePageIndex property? Want anders is dit gewoon helpfile- of code insight-werk, lijkt me...

日本!🎌

• Rrrr
Bedankt iedereen, maar ik heb al een andere oplossing gevonden die voor mij wat makkelijker was.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 23:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Rrrr schreef op 08 januari 2004 @ 15:44:
Bedankt iedereen, maar ik heb al een andere oplossing gevonden die voor mij wat makkelijker was.
En die oplossing is??

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Rrrr
we hebben gebruik gemaakt van het ene form hiden wanneer het andere wordt geopend, is misschien niet de meest mooie oplossing, maar wel goed genoeg voor ons.
Pagina: 1