Toon posts:

[Win XP] Eicon ADSL:usb probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn eicon adsl usb modem: Als ik net opgestart ben en ingelogd op eender welk profiel, dan heb ik soms (=1/2) dat mijn modem gewoon niet gaat: geen enkel lichtje brand(van de 3) maar als je goed kijkt naar de lichtjes dan zie je wel een heel klein lichtje. Om de modem te laten werken moet ik er een ander usb aparaat in steken wat normaal mijn ipod of memorystick is. en dan beginnen de lichtjes te pinken van mijn modem. Dan werkt de modem zoals hij zou moeten werken. Wat ook nog werkt is naar aparaatbeheer gaan en zoeken naar gewijzigde aparaten. de modem er uit pluggen en terug in steken werkt ook niet.

Dat is dus wel niet echt handig voor mijn moeder omdat zij niet al te slim is met een pc, ik heb haar al kunnen uitleggen dat ze die mem stick er moet in pluggen, maar ik heb die meestal mee naar school.. dus...

Ik heb dit probleem wel niet bij elke install van windows gehad,en reinstallen van de modem ook al enkele keren gedaan.

Win XP zonder SP
Asus A7N8X moederbord
XP1800+
2x256mb ram

oops,titel vergeten in te vullen,mods?? |:( O-) Mss [Win XP] Eicon ADSL:usb probleem ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 12:58 . Reden: titel vergeten :) ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:05
Wat dacht je van een iets duidelijkere topic titel zoals bijvoorbeeld [IT]USB modem reageert niet, dat is voor de meeste mensen duidelijk.

Wat je verder zou kunnen proberen is je modem in een andere usb poort pluggen, bijvoorbeeld van de achterkant naar de voorkant, als dat in jouw kast zit.

Heb je alle benodigde drivers wel geinstalleerd, want zover ik weet (heb zelf geen usb modem) zijn er wel degelijk drivers nodig voor een usb modem.

Je zou zelf nog kunnen kijken of als je een usb gebruikt die niet op je moederbord vast zit gesoldeerd of de stekkers goed vast zitten binnen in je kast, ik kan me voorstellen dat als bijvoorbeeld je voeding niet helemaal vastzit dat je die op zn plaats drukt met een ander apparaat. Kortom genoeg om uit te proberen, aan de slag

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Dat zou niet uit mogen maken die drivers. Ik denk dat je modem dus eerst geen stroom krijgt of iig te weinig. Door een ander appraat word er wel stroom geleverd dus het zal hoogstwaarschijnlijk aan je modem liggen. Probeer hem een op een ander systeem te testen.
Of anders gewoon garantie claimen van je modem.
Het ligt iig niet aan je usb poorten want die werken met je pendrive.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
modem zit altijd achteraan(en deze zijn vast op mobo,de voorkant zijn losse,waar ik mijn mem stick in plug)

De usb poorten werken wel bij andere toepassingen en ook de modem werkt perfect,hij wordt alleen niet onmiddelijk gedetecteerd als windows start

drivers zijn allemaal goed installed

Verwijderd

Topicstarter
het is net alsof XP "vergeet" de drivers te laden want die lichtjes branden ook altijd heeeeeeeel weinig(moet er echt met uw neus op zitten voor ge het ziet) als de modem de erste keer wordt geinstaleerd.