proxy leeg na herstart W98_SE

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14
Ik heb hier een pc staan op het bedrijf waarvan ik onlangs het OS opnieuw van het geinstalleerd.

Nu heb ik echter een probleem: wij gebruiken hier een proxy om op inet te kunnen. Maar nu is dat veld van die proxy altijd leeg na een herstart. Je vult het in en je kan normaal werken, maar als je herstart moet je het opnieuw invullen, wat vrij irri is :(

Ik heb al gezocht met de search en google, maar die kunnen mij geen oplossing geven.

Kan ik dat misschien ergens in het register fixen ??

specs:
W98 SE NL met laatste updates
tevens met de laatste update van MSIE
intel Pro 100 desktop nic

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Installeer op die PC www.SMOOTHWALL.org!
Dit is een prima firewall en proxy en tevens router. Het draait jawel onder LINUX maar daar hoef je echt geen kaas van te hebben gegeten om dit mooie gratis pakket te kunnen instellen en te gebruiken! Je kunt het helemaal remote via de webbrowser instellen. Oja had ik al gezegd dat het ook superlicht draait ....en dat je nagenoeg nooit hoeft de rebooten?? Het lijkt wel TELSELL... haha maar kijk er maar eens naar je zult er geen spijt van krijgen!

maar goed dat vroeg je niet ... Ik heb geen idee wel pakket je gebruikt als proxy maar meestal blijven proxy (SERVERS) aanstaan! Wellicht dat dat het probleem is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 00:26 ]

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is, dat bij z'n verbinding (client side), z'n proxy instelling steeds weg is.

Misschien helpt het om de netwerk verbindingen ff weg te gooien en opnieuw aan te maken?

Probeer eens een andere instelling te veranderen en kijk ff of ie die ook weg gooit

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 00:46 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:22:
Installeer op die PC www.SMOOTHWALL.org!
Dit is een prima firewall en proxy en tevens router. Het draait jawel onder LINUX maar daar hoef je echt geen kaas van te hebben gegeten om dit mooie gratis pakket te kunnen instellen en te gebruiken! Je kunt het helemaal remote via de webbrowser instellen. Oja had ik al gezegd dat het ook superlicht draait ....en dat je nagenoeg nooit hoeft de rebooten?? Het lijkt wel TELSELL... haha maar kijk er maar eens naar je zult er geen spijt van krijgen!
Wat is dat nou weer voor klinkklare onzin :?
User heeft een clientside probleem met zijn PC OS en jij begint te blaten over een server :?

StarWing: Je zou iig een .reg file kunnen maken waar je de proxy settings mee invoert, en deze dan in je startup zetten.
Heb je iig een workaround, en kun je verder zoeken naar de strucutrele oplossing.
De locatie in de registry weet ik niet uit mijn hoofd, maar gewoon ff je proxy instellen en vervolgens in je registry zoeken op die proxy naam.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Wordt er bij je bedrijf misschien ook gebruik gemaakt van policies?

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

Koffie schreef op 06 januari 2004 @ 10:20:
Wat is dat nou weer voor klinkklare onzin :?
User heeft een clientside probleem met zijn PC OS en jij begint te blaten over een server :?
Sorry ik dacht dat het hier om de server ging ... 8)7

clientside steeds leeg ... vage software win9x
dan is de vraag ook als is het veld leeg werkt het wel??
Anders moet je het register in....

Verwijderd

Zinvolle replies van Vin buiten beschouwing gelaten, dit probleem heb ik op een aantal oude rampen Pcs ook, allemaal win98SE compaq OEM. Updaten helpt niet, TCP/IP wegmikken en opnieuw erop zetten kost veel tijd maar haalt niet uit, policies en profiles gebruik ik hier niet...

Ik heb de workaround die Koffie noemt gebruikt, met een .bat filetje dat die key even terug zet op de gewenste waarde. Dat, of herinstalleren van Windows, zijn de enige oplossingen die écht werken. Je kan Internet Explorer vervangen door een nieuwere of oudere versie, of een browser van iemand anders proberen (Mozilla, Opera, Netscape, Lynx for Win32) maar vermoedelijk is dat óf niet efficient (IE) of niet een oplossing waar je gebruiker mee kan leven (andere browser)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14
Bountyhunter schreef op 06 januari 2004 @ 10:30:
Wordt er bij je bedrijf misschien ook gebruik gemaakt van policies?
jop, wij werken met profielen ;)

Heb het ondertussen kunnen oplossen door wat met de settings te klooien en de user te verwijderen en opnieuw aan te maken op de client PC.

Het probleem was (ik had het in eerste instantie van horen zeggen) de proxy bleef wel ingevuld staan, maar het vinkje ervoor verdween steeds :s

[ Voor 9% gewijzigd door StarWing op 07-01-2004 20:06 ]

Page intentionally left blank.

Pagina: 1