Kan ik 2 dvds zonder compressie joinen?

Pagina: 1
Acties:

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
hey allemaal. ik wil een film die op 2 dvds staat graag backuppen naar 1 dvd

nu weet ik dat dvd2one dvds kan joinen maarimho zuigt de kwali dan nogal. weet iemand dus hoe ik ZONDER te comprimeren 2 dvds (met behoud van chapters etc) kan joinen om ze daarna met mn favo programma te comprimeren (cce)?

thx ;)

Verwijderd

Dat kan nooit lijkt me, ze zetten die film niet voor jan doedel op 2 dvds. Hoe kun je nou gegevens van 2 dvds(ik ga er maar vanuit dat ze nagenoeg vol zijn) op 1 kwijt zonder te comprimeren?

Je kunt tevens ook nog niet eens dual layer branden(dan zou je 2 x 4,7 gb hebben)

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:51:
Je kunt tevens ook nog niet eens dual layer branden(dan zou je 2 x 4,7 gb hebben)
De tweede laag kan geloof ik veel minder data bevatten dan de eerste. Dus 2x4,7 GB gaat waarschijnlijk niet op. Je kan natuurlijk wel een double-sided DVD-recordable gebruiken. Hoewel ze zeldzaam moeten zijn lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat deze niet bestaan. Maar dan nog, een normale DVD kan geloof ik tot 21GB aan data bevatten...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Je wil dus wel compressen (anders kan het zowiezo niet), maar dan met je favoriete progje. Is nogal simpel, eerst compressen en dan pas joinen (met dvd2one). Als het totaal op een dvd gaat passen dan doet dvd2one de join zonder compressie.

• mollie
als je goed had gelezen had je gezien dat ik ze wil joinen en om DAARNA zelf met cce te comprimeren ipv dat door een progje zoals dvd2one te laten doen. dvd2one maakt er echt een potje van terwijl cce op lage bitrates zeker nog goede resultaten haalt

dus JOINEN zonder te comprimeren en daarna re encoden met cce... als ik eerst encode naar 2 x halve dvd en dan laat joinen door dvd2one gaat dvd2one er dus niet meer mee aan de slag? als cce er mee klaar is moet dvd2one er natuurlijk niet mee aan gaan zitten

[ Voor 25% gewijzigd door mollie op 05-01-2004 13:01 ]

Verwijderd

dvd2one gebruiken om alleen de join te doen zonder compressie is niet mogelijk als de data groter is dan 4,7 GB. Er zijn overigens ook andere progsels die kunnen joinen, maar die heb ikzelf nooit gebruikt.

Klopt, als de size van het totaal niet boven de 4,7 GB komt blijft dvd2one van de compressie af. Dan wordt alleen de join gedaan. Dit heb ik zelf ook een keer uitgeprobeerd met Dances with Wolves (220 min) en met Godfather 2 (196 min).

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
mollie schreef op 05 januari 2004 @ 12:44:
hey allemaal. ik wil een film die op 2 dvds staat graag backuppen naar 1 dvd

nu weet ik dat dvd2one dvds kan joinen maarimho zuigt de kwali dan nogal. weet iemand dus hoe ik ZONDER te comprimeren 2 dvds (met behoud van chapters etc) kan joinen om ze daarna met mn favo programma te comprimeren (cce)?

thx ;)
uhm als je zonder menu wilt dan kan het waarschijnlijk wel..

eerst mux je je vob bestanden allemaal aan elkaar... dmv filemerger of tmpegenc

en dan kan je hem aan elkaar plakken de 2 films.. (je kan dit makkelijk zonder sub doen.. wil je toch sub er bij is het een HEEl stuk moeilijker.. of je maakt je sub permanent)

nou als je de films heb geplakt dan kan je ze weer gaan branden..

helaas is deze manier zonder menu.. maja je kan er wel zelf een menu bij maken...

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• mollie
nueh .. menutje is niet echt nodig :) thx ik ga het eerst eens proberen met encoden en dan joinen met dvd2one

thx voor de reacties alvast :) tip zijn nog altijd welkom ;)
Pagina: 1