Toon posts:

Msn troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

Wij hebben hier met 8 mensen een gedeelde breedband @ home kable connect. Het probleem met msn is dat die op bepaalde momenten, vaak uren achter elkaar zichzelf om de aantal seconden of minuten afmeld. Dus heeel irritant. }) Verder werkt alles goed, http/ftp/pop/smtp enz. Allemaal geen probleem. Het kan ook niet aan overbezetting van het netwerk liggen lijkt mij, want als het probleem zich voordoet ben ik vaak als enige online, te zien aan de switch. Ping tijden zijn ook goed, er treed geen verlies op en responstijden zijn (voor kabel) redelijk stabiel. Ik heb echt geeen idee meer. Iedereen bij mij in huis heeft het probleem, en ook icq werkt niet lekker. Iets met poorten ofzo? Wie kan mij/ons helpen?

Greetz,

martijn
}) })

Verwijderd

ik zou het probleem zoeken bij je router... zoek via google welke poorten en protocollen er worden gebruikt voor MSN en zet die goed in de router... eventuele firewall ook checken

Verwijderd

Topicstarter
ja,

dat heb ik net gedzaan dus. Alles lijkt goed en ik neem aan dat ik niet van alle peecee's in het netwerk hoef te gaan portmappen?! dat heb ik trouwens net ook geprobeert, naar mij eigen peecee, alle msn poorten naar mijn peecee egmapped en het probleem blijft! Wie nog meer tips?