[XP] Boot error

Pagina: 1
Acties:

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
Waarom weet ik niet maar mijn pc hangt bij het opstarten.

Er wordt een foutmelding gegeven die te maken heeft met de Security accounts manager met error code 0xc0000001.

Nou heb ik bij microsoft wel een mogelijke oplossing gevonden die ik graag wil gaan proberen.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;316751

Mijn vraag is nu:

kan ik die hardeschijf gewoon in een andere pc hangen om dit te proberen of krijg ik dan gezeur met booten omdat op (dan) beide hd's een bootdir staat?

/edit/
Of heeft iemand anders misschien een goede tip voor me om dit probleem op te lossen?
/edit/

[ Voor 10% gewijzigd door olof op 05-01-2004 12:39 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zorg in ieder geval dat de jumpertjes op de schijven en de instellingen in de bios goed staan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik vraag me af waarom je niet gewoon dat wat in het MSKB artikel dat je aanhaalt staat doet:
Method 1: Restore the SAM File from Backup
If you used the Backup utility in Windows XP to back up the system state, you can restore the SAM (and all other registry settings) from the disk or archived copy by using the Restore Wizard or the Automated System Recovery Wizard.

Note ASR is not supported on Windows XP Home Edition.

For additional information about using the Backup utility in Windows XP, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
309340 HOW TO: Use Backup to Restore Files and Folders on Your Computer in Windows XP
Je zult verder geen gezeur krijgen met booten, er zal eerst naar primary master gekeken worden, dus als je zorgt dat dat goed staat is het geen probleem.

sanfranjake: als hij niets met zijn jumpers heeft gedaan, is de kans dat de jumpers op CS (cable select) staan best groot, en hoeft ie dus niets te doen. controleer het wel even, en zet ze desnoods op CS, dat is het meest fail-safe in dit geval.

TS: mocht je niet weten hoe je je jumpers instelt: vaak staan er stickertjes bovenop de harde schijf met een genummerde pin layout, of staan er 3 tekeningen (master, slave en cable select) waarin een jumper positie staat aangegeven. een master hangt altijd op het einde van de kabel, dus daar wil je de hd van de andere pc laten hangen, en de schijf die je er bij hangt word dus slave. Bekijk voor meer informatie ook even de OM FAQ

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal geeft dit geen problemen - je zou eventueel ook de recovery console kunnen gebruiken om deze files te copieeren ?

• olof
elevator schreef op 05 januari 2004 @ 13:17:
Normaal geeft dit geen problemen - je zou eventueel ook de recovery console kunnen gebruiken om deze files te copieeren ?
Ik heb wel een klein beetje ervaring met windows problemen, maar hoe kom ik in de recovery console?
Safe mode werkt niet en laatste instellingen die werkten haalt ook niks uit, dus wou ik de hardeschijf uit die pc halen en in een andere (tijdelijk) bijzetten om de SAM file te kopieeren.

/edit/
Ik heb al wel geprobeerd om via de system recovery van de setup te komen, maar dan moet je met een wachtwoord inloggen. Aangezien ik geen wachtwoorden gebruik op die pc kon dat dus niet.
/edit/

[ Voor 17% gewijzigd door olof op 05-01-2004 21:09 ]

• olof
Mensen: Vriendelijk bedankt.
Mijn pc doet het weer zonder problemen.
Pagina: 1