[besweet]Wav naar AC3

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 07:54
ik heb hier een paar DivX filmpjes en die wil ik omzetten naar DVD formaat.

De video is geen probleem (TMPGenc+ en een guide van dvdrhelp)

Maar nu de audio:

het zijn allemaal divx-jes met gewoon stereo geluid, als ik via virtual dub de wav save zou ik met besweet icm heada3che/besweetgui/ac3machine het geluid kunnen coderen naar ac3 (veel kleiner)

Het enige probleem is dat ik steeds de melding krijg 'unknown input format' (het is geen ac3 wave). Hoe kan dit dan wel? In de search vond ik alleen vragen van hoe ik ac3 geluid uit een divx omzet naar dvd formaat (dat is mij wel gelukt bij een film mbv virtual dub-mod, alleen als ik die divx-filmpjes wil de-muxen geeft ie aan 'unknown stream format')

Hoe moet het dan wel? ik heb de search, doom9.org eva al gebruikt maar het werkt gewoonweg neit!

shit, nu schiet me net ineens te binnen dat divx films natuurlijk ook gecomprimeerde audio hebben (mp3 o.i.d?) hoe kan ik deze eruithalen en omzetten (als di thet geval is!)

[ Voor 12% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-01-2004 12:44 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 04:31
Je kunt met VirtualDubMod de divx file weer omzetten naar een ruwe avi file, alleen
wat er dan precies gebeurt met het geluid zou ik niet weten.

Mijn YouTube Channel

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als virtualdub iets als wave opslaat is dat géén raw audio. Het wave formaat staat toe dat in de header naar een andere codec wordt verwezen, en virtualdub gebruikt dat. In feite wordt dus gewoon de audiostream uit je divX gekopieerd en in een apart bestand geplaatst. Vandaar dat waves van virtual dub ook veel kleiner zijn dan je "verwacht". Met een audiobewerkingsprogramma (cooledit ofzo) kan je vervolgens eventueel de virtualdub-wave omzetten naar een ander audio formaat, zodat tmpgenc er iets mee kan.

Een divx kan overigens bijna iedere audio codec bevatten. Officieel moet het een CBR codec zijn, maar tegenwoordig is dat niet eens meer nodig. Kortok, je kan niet zomaar zeggen welke codec er achter je divx hangt, het kan mp3 of ogg zijn, maar ook het eigen "divx-audio" Voordat je verder kunt, moet je dat eerst uit zien te zoeken. (bijvoorbeeld door de header te lezen, met virtualdub ofzo)

[ Voor 30% gewijzigd door Luxx op 05-01-2004 13:06 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Snowwie schreef op 05 januari 2004 @ 12:56:
Je kunt met VirtualDubMod de divx file weer omzetten naar een ruwe avi file, alleen
wat er dan precies gebeurt met het geluid zou ik niet weten.
Er bestaat niet zoiets als "raw avi". Een Avi kan eventueel Raw video bevatten. Je video wordt dan in feite beeld voor beeld als bitmap opgeslagen volledig zonder compressie dus. Dit kun je vergelijken met een Wave. Raw video wordt net als een wav sample voor sample gewoon ongecomprimeerd opgeslagen. Als je Raw avi hebt, dan heb je in feite dus wave met raw video. In virtualdub moet je dat dus onafhankelijk van elkaar opslaan. Je bestanden worden overigens erg groot als je dit doet, en volgens mij heb je er ook niet zo veel aan.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

dit kun je ook met besweet doen hoor.. je kunt mbv besweet en Azid de ac3 stream die uit virtualdub komt omzetten naar .wav / .mp2 of whatever jij wilt!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 07:54
het is gelukt! ik heb met Goldwave de stream naar PCM audio gedecompressed en toen kon ik met besweet wel omzetten (het bestand via virtual dub was 10Mb, nu met goldwave 260Mb).

Ik denk dat het met virtual dub ook wel kan (unknown stream gewoon opslaan als voorbeeld.wav) maar dit probeer ik later

Ik heb nog niet geluisterd, moest naar school.

Stel dat ik nu een filmpje converteer van 25 fps naar 29,97, kan ik dan gewoon via besweet de fps aanpassen naar 29,97 zodat alles weer in sync loopt?

Of moet ik dan via pulldown oid de flag aanpassen van de video (hij lijkt 29,97, maar is dan gewoon 25fps) en kan ik de audio dan alleen omzetten naar ac3 zonder de fps te veranderen?
Pagina: 1