Toon posts:

[W2K] Bootable maken van een ZIP drive*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit hier met een probleem..

ik moet via de cd-rom een bootdisk maken.
via een diskette lukt het wel maar nu moet het via een zip.

iedere keer als ik in de prompt kom springt ie weg als ik de drive van me zip invoer.
dit probleem heb ik niet met een diskette maar het MOET op een zip,
kunnen jullie aub helpen..

{In het venster wat je nu krijgt voer je drive:\bootdisk\makeboot a: (de drive is de letter van je drive waar de cd-rom inzit) }

dit had ik gedaan maar dat werkt dus niet, kunnen jullie aub helpen..
met een uitleg hoe ik het wel op een zip kan krijgen via de cd-rom.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan geen wijs uit je verhaal.

Je probeert een zip schijf bootable te maken door een commando te runnen vanaf je cdrom? Ik dacht dat een ZIP niet bootable was (weet niet zeker). Blijkbaar wel.

Kan je niet in de verkenner die zip formatteren inc systeembestanden? Of in een dosbox "format [zipdrv] /s"?

[ Voor 28% gewijzigd door Mike Jarod op 05-01-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
jawel,
want het is voor een project op school, en moesten het opzoeken op internet,nu zei de leraar dat hij het zelf ok niet kon vinden :P dus mocht ik het op elke manier vragen, en omdat hier veel "mensen met een bietje verstand zitten" dacht ik ik zal het hier vragen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:01:
jawel,
want het is voor een project op school, en moesten het opzoeken op internet,nu zei de leraar dat hij het zelf ok niet kon vinden :P dus mocht ik het op elke manier vragen, en omdat hier veel "mensen met een bietje verstand zitten" dacht ik ik zal het hier vragen.
Aha, maar nou is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. "Jawel" heb ik niet zo veel aan ;).

edit: aan de titelfix van momania te zien wil je dus "vanaf" de 2k cd de zip bootable maken.

edit2: dankzij de titelfix van elevator zit ik weer in dubio wat je nu wilt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mike Jarod op 05-01-2004 12:13 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Moet het persee een windows bootflop (zip) zijn, of maakt het niet uit waarmee hij boot?

Kleine titel fix btw...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Banzajj,

Je verhaal is eigenlijk absoluut niet duidelijk - als ik het goed interpreteer wil je een bootable ZIP drive creeeren, maar lukt dat niet ?
Hoe kom je bij het verhaal van "Makeboot"? Is dat toevallig uit je les stof?

Verder - ik pas je topic titel eventjes aan zodat het wat meer de lading dekt :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Was het niet zo dat je in de IOmega software de optie had om een bootable zip aan te maken?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Ik wil ook wel weten hoe een IDE zip100 bootable te maken is!
In de BIOS is er een optie voor.

Zucht, alle gare bootfloppies op 1 zip en hup floppy drive kan er uit.

In het verleden heb ik niets kunnen vinden. :(
Iomega heeft nooit hun belofte waar gemaakt.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Probeer es via de Windows Setup om er Windows op te zetten :) is ie iig bootable :)
Ik heb geen idee of dat wil maar het zou wel leuk zijn.
En anders denk ik gewoon formatteren met je systeembestanden en in je bios de volgorde van booten verander met ZIP drive...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

RammY schreef op 05 januari 2004 @ 13:12:
Probeer es via de Windows Setup om er Windows op te zetten :) is ie iig bootable :)
Ik heb geen idee of dat wil maar het zou wel leuk zijn.
En anders denk ik gewoon formatteren met je systeembestanden en in je bios de volgorde van booten verander met ZIP drive...
Volgens mij staat windows geen install op verwijderbare media toe.

Formateren gaat wel, systeem bestanden zijn er later ook op te zetten, maar bootable maken, dat is het probleem.

Verwijderd

je probeert de 4 boot floppen aan te maken vanaf de makeboot uit de bootdisk folder op een W2K installatie CD !
En als je nu ipv A: de drive letter van de ZIP drive opgeeft wordt dat niet geaccepteerd. Lees de .doc file eens door die in dezelfde folder staat. Daarna kun je vast met de juiste termen zoeken in Google.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 13:32 ]

Verwijderd

Uh, ik heb geen docs in de folder BOOTDISK?

Als het mogelijk is, zou er wel een vermelding staan op http://www.bootdisk.com
Volgens mij is het een grap van de leraar van Banzaij! Maar hij is toch benieuwd of er op aarde ooit iemand in geslaagd is.

Verwijderd

Sorry , de .DOC staat in de root ! (ik deed het even uit mijn hoofd ) Ik zie niet in wat www.bootdisk.com er mee te maken heeft !
het makeboot programma zegt :

This program creates the Setup boot disks
for Microsoft Windows 2000.
To create these disks, you need to provide 4 blank,
formatted, high-density disks.

Waarom zou het dan met een ZIP disk werken ????

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 15:52

Spoooky

Core temp 37°C

Wat ik even me denk te herinneren is dat het een ATAPI ZIP moet zijn, geen parallelle. Voor de rest moet je BIOS het booten vanaf ZIP ondersteunen. Verder kan het geen kwaad om dos-drivers bij het booten mee te laten laden :)

Maar heb je niks op internet kunnen vinden bijvoorbeeld via google???

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Het is inderdaad een IDE/ATAPI ZIP 100 drive.

Het probleem is om te booten moet de drive A: of B: zijn. In het verleden heb ik een aantal NT4 bakken onderuit zien gaan omdat de zip op B: zat.

Nee, ik heb niets kunnen vinden. Alleen hoe het B: probleem op te lossen.

Verwijderd

kan je het niet via een tussenhopje doen?

Opstarten van diskette en dan bootsequence doorsturen naar de zip?
Misschien dat zoiets wel kan lukken...

Verder weet ik dat in sommige BIOS versie's je kan instellen dat je wilt booten van ZIP

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 15:52

Spoooky

Core temp 37°C

oké volgens mij moet dit hem zijn: Maak een bootdisk die je ZIP herkent. Kopieer deze op zip en hij werkt volgens mij (wel alle hidden files meekopieren...)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Spoooky schreef op 05 januari 2004 @ 21:20:
oké volgens mij moet dit hem zijn: Maak een bootdisk die je ZIP herkent. Kopieer deze op zip en hij werkt volgens mij (wel alle hidden files meekopieren...)
een bootable win98 zip is no problem, gaat hier om W2K begrijp ik, werkt bovenstaande volgens mij ook niet

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
een ide atapi zip disk maak ik bootable door sys x: (x=driveletter)

als je dan boot met disk erin en in juiste bios volgorde krijgt ie drive letter c:

Verwijderd

Topicstarter
nouja het is zo..

het was een opdracht om het op floppy's neer te zetten, maar omdat ik het anders te snel afhad moet ik er uit zien te komen of het ook op een ZIP kan en zo ja HOE.

daarom vroeg ik hier of iemand me kon helpen.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 08:25

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Volgens mij kan dit alleen als je BIOS het ondersteund; mijn server kan ik gewoon booten met een in windows 98 ( :P ) aangemaakte bootZIP. Ik kan dan gewoon in een keer bij alle tooltjes die op die zip staan.

als je de zip nu formatteert, en "systeembestanden lopieren"oid ff aanzet?? Als het goed is kan je dan gewoon van ZIP booiten; maar nogmaals, alleen als je BIOS het ondersteund!

HENG HENG

Pagina: 1