Processor, mamaplankje en koelkast effect

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 16:58
Ik wil een upgrade voor mijn computertje doen, en ik weet ook ongeveer al wat het moet worden, maar ik heb nog een paar vragies.
Ik wou een MSI KT7 Pro2 kopen en een duron om VER te oc. Ik wil in april ofzo trouwens een Gf2 en een ghz kopen. Maar welke cooler moet ik kopen die op een duron of een ghz kan? Ik ben een zeeeer arm scholiertje dus hij moet niet heeeel erg duur zijn, maar hij moet wel goede prestaties geven en op die beide processoren kunen.
Is die MSI een goed bord of moet ik toch naar Abit of Asus kijken. Maar omdat die MSI zo goedkoop is, wil ik die maar, want over een jaar zal ik wel weer wat anders willen.

Ik wou een duron 650/700 kopen en die dan tot ong. 900 te oc. Maar kan je alle durontjes die je nu koopt nog zo makkelijk oc met de multiplier?

Weet iemand iets of heeft iemand nog een goede tip? say it 2 me:)(8>

• Rickbv
nobody??;(

Verwijderd

Ik zou een Abit KT7 nemen.
Die heb ik nu ook.
mn duron 600 draait op 800 met de standaard koeler en wordt 32 idle/42 stressed.
Verder zou ik niet besparen op een koeler, je kan beter in een keer iets meer geld uitgeven aan een koelertje dan later nog es een bak geld uit te geven omdat hij niet voldoende koetl.
nog een tip: koop geen spire koeler.
die had ik er vandeweek op en hij werd 52 graden idle (idd.. de temp ging omhoog)

dat was uhm :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik beschouw mezelf weliswaar niet als een nobody, maar goed.

Kijk 's op Aandtech.com of Tomshardware.com.
Daar zul je zien dat de MSI geen slecht moederbordje is.

Ook v.w.b. overclocken kun je daar informatie vinden.

Succes

eagle

• Oviparous
  • Niet online
ehm als je zoveel pieken uit wilt geven voor een nieuw mobo + proc waarom moet er dan beknibbeld worden op de koeling? dan is je investering ook maar van korte duur. En over goede koelers is genoeg geschreven, daar zijn de meningen over verdeeld. De search functie biedt uitkomst, dus even wat meer moeite doen, en dan vorm je je eigen mening maar.

• Rickbv
Maar heeft niemand ervaring met een goede koeler die goed koelde met een duron? Ik lees dat er soms wel 10tallen gradens verschil in zit...

Verwijderd

Koop een MSIpro2 en geef die bespaarde tientjes uit aan een koeler. fun.
Pagina: 1