fat sectors damaged but repairable

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Na het installeren van een maxtor HD (als 2de schijf) m.b.v. maxblast startte het systeem niet meer op. Maxblast heeft op de Western Digital C: schijf EZ Bios geïnstalleerd, omdat de bios geen HD's van 15 GB ondersteund. Nadat ik de computer uit en aan had gezet zag ie helemaal geen systeemdisk meer :( . Na een poosje knoeien met maxblast, NDD kon ik op een gegeven moment toch de C:schijf weer benaderen. De meeste bestanden zijn echter verdwenen en er staan vreemde tekens als naam.
Volgens Lost and found zijn de fat sectors van de WD beschadigd maar repareerbaar. Mijn vraag is: waarmee en hoe?

b.v.d.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
EZ-bios deelt je schijf anders in dan je bios, ik denk dat daar het probleem ligt. Je kan proberen met NDD de fat tables terug te zetten. Alleen waarschijnlijk zet hij of een niet leesbare tabel terug of het werkt helemaal niet. Mijn advies, deïnstalleer ez-bios en maak een backup van die wd. Daarna een volledige format uitvoeren en dan ez-bios installeren.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Ik heb met Lost and found alle (leesbare) bestanden gebackupt en ben opnieuw begonnen. Windows 95 staat er weer op, nu komt het klerewerk nog; alle hardware en software opnieuw installeren.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.