[MS Word 2000] Automatisch als onbewerkte tekst openen *

Pagina: 1
Acties:

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Na google en de search te gebruiken ben ik radeloos.
Ik zit met het volgende:

Ik heb een aantal bestandjes die worden gegenereerd als bestand zonder extrentie, oftewel: "tekst" (dus zonder .doc erachter)
Na een update van word 97 naar word 2000 wordt ik elke keer met een scherm geconfronteerd waarin wordt gevraagd door Word wat de bestandsindeling is van het betreffende document.
In word 97 werd automatisch er vanuit gegaan dat het onbewerkte tekst was (courier 10pts) maar Word2000 wil dat elke keer weer weten.

Aangezien ik +50 van die bestandjes wil openen en uitprinten kost het me nogal wat werk elke keer dat scherm weg te klikken etc.

Nu komt de vraag:
Is er ergens een optie die ik kan aanvinken (o.i.d.) zodat Word altijd automatisch onbewerkte tekst kiest voor bestanden met onbekende bestandsindeling?
edit:
Na het drukken op "verstuur bericht" bedacht ik me dat ik het in het verkeerde forum poste, bij deze mijn excuses : '(

[ Voor 9% gewijzigd door Zaagmans op 05-01-2004 10:47 ]

- Ruud

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
En ik maak de titel even af O-)

Hier met Word 2003 gaat het gewoon meteen goed bij standaard ASCII tekst openen als ik *.* als bestandstype geef. Wel is het zo dat Wd dan kijkt naar de inhoud, als het te veel lijkt op iets herkenbaars, blijkt het die opmaak te genereren. Zo weigert Word een bla. te openen als het een opgeslagen usenet bericht is (en dus begint met From, Path: etc) omdat het dan een HTML file verwacht??

Maar bij jou is dat dus het geval (of Wd2k werkt nog anders dan 2k3, wat ook best kan).

Ik kan wel wat andere opties bedenken, in volgorde van (IMHO) wenselijkheid:
  1. Geen Word gebruiken als het enkel om het printen gaat, daar zijn dan snellere progs voor
  2. rename *. *.txt
  3. Een macro maken die het bestand in de juiste opmaak opent: Documents.Open FileName:="bla", Format:=wdOpenFormatText etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Dank voor de tips/topicwijziging etc! :)

Optie 2 en 3 ga ik proberen, maar toch stoort het idee me alleen al dat het in word97 wel werkte en nu niet.
Waarom zou ik dan van Word afstappen, terwijl het voorheen altijd gewerkt heeft?

- Ruud