Goedendag mede tweakers,
Ik, Sven, zit in 6 vwo en moet een profielwerkstuk maken. Nou ben ik bezig om in java een java programmaatje te maken die immaginaire getallen grafisch kan weergeven op de computer. Het is voor de handliggend dat je dan een java applet maakt, zodat het ook te zien in over internet.
Nu heb ik java "geleerd" dmv "Java in 21 days" maar het was niet helemaal volledig, wat geen enkel boek is. Ik ben dus maar gewoon gestart en ik zou wel kijken waar ik vast liep.
Nu heb ik een vraagje, ik heb al een stuk geschreven, hieronder is de source code gepost, maar ik zie alleen maar een x je in de html pagina, zou iemand daar een oplossing voor hebben.
Dit is wat ik tot nu toe al heb:
<TITLE>Imaginaire getallen grafisch weergeven, Pws gemaakt door Sven Krabbenborg</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<P>Imaginaire getallen
<BR>
<APPLET CODE="Gui.class" WIDTH=640 HEIGHT=420>
There would be an applet here if your browser
supported Java.
</APPLET>
</BODY>
</HTML>
ik wil dus gewoon nu al de ge adde dingen zien, en als ik weer wat ad, bv een button dat ik na het compilen en het opnieuw openen van de webpagina de applet kan bekijken, doe ik dat zo goed? En hoe maak ik de applet zo dat ik dat kan doen, en wat moet er bij de source code zodat ik al wat kan zien
bij het compilen geeft hij geen fouten weer.
bij het builden geeft hij ook geen fouten weer.
maar als ik op run druk zegt hij :
java.lang.NoSuchMethodError: main
Exception in thread "main" Exit code: 1
There were errors
Wat doe ik fout ?
Bij voorbaat dank voor het helpen van deze beginnende programmeur
edit: ik gebruik trouwens j2sdk1.4.1_01
edit2: thx voor de quickstart tip, dat had ik nog nooit gezien, alleen de regels doorgelezen. (code is ook aangepast, er is wat toegevoegd, en hij geeft geen foutmeldingen meer, dank je Kompjoefriek, alleen nog steeds dat x je
)
Ik, Sven, zit in 6 vwo en moet een profielwerkstuk maken. Nou ben ik bezig om in java een java programmaatje te maken die immaginaire getallen grafisch kan weergeven op de computer. Het is voor de handliggend dat je dan een java applet maakt, zodat het ook te zien in over internet.
Nu heb ik java "geleerd" dmv "Java in 21 days" maar het was niet helemaal volledig, wat geen enkel boek is. Ik ben dus maar gewoon gestart en ik zou wel kijken waar ik vast liep.
Nu heb ik een vraagje, ik heb al een stuk geschreven, hieronder is de source code gepost, maar ik zie alleen maar een x je in de html pagina, zou iemand daar een oplossing voor hebben.
Dit is wat ik tot nu toe al heb:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| import java.awt.*; public class Gui extends java.applet.Applet { Canvas grafiek; GrafiekControls controls; public void init() { grafiek = new Canvas(); controls = new GrafiekControls(); setLayout(new BorderLayout()); add("CENTER", grafiek); add("SOUTH", controls); } public void start() { } public void stop() { } class GrafiekControls extends Panel { Gui outerparent; TextField f1, f2; } } |
<TITLE>Imaginaire getallen grafisch weergeven, Pws gemaakt door Sven Krabbenborg</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<P>Imaginaire getallen
<BR>
<APPLET CODE="Gui.class" WIDTH=640 HEIGHT=420>
There would be an applet here if your browser
supported Java.
</APPLET>
</BODY>
</HTML>
ik wil dus gewoon nu al de ge adde dingen zien, en als ik weer wat ad, bv een button dat ik na het compilen en het opnieuw openen van de webpagina de applet kan bekijken, doe ik dat zo goed? En hoe maak ik de applet zo dat ik dat kan doen, en wat moet er bij de source code zodat ik al wat kan zien
bij het compilen geeft hij geen fouten weer.
bij het builden geeft hij ook geen fouten weer.
maar als ik op run druk zegt hij :
java.lang.NoSuchMethodError: main
Exception in thread "main" Exit code: 1
There were errors
Wat doe ik fout ?
Bij voorbaat dank voor het helpen van deze beginnende programmeur
edit: ik gebruik trouwens j2sdk1.4.1_01
edit2: thx voor de quickstart tip, dat had ik nog nooit gezien, alleen de regels doorgelezen. (code is ook aangepast, er is wat toegevoegd, en hij geeft geen foutmeldingen meer, dank je Kompjoefriek, alleen nog steeds dat x je
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 11:17 ]