Toon posts:

plaatjes catagoriseren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste plaatjes catagoriseren?

Dus informatie aan plaatjes toevoegen zodat ik later met een zoek-pagina de juiste plaatjes met trefwoorden kan terugvinden?

Ik dacht zelf aan een database, maar die wordt dan wel erg groot met al die plaatjes. Dus toen dacht ik alleen de link naar het plaatje toe (of het CD nummer als ik het inbrand). Maar hoe zorg ik er dan voor dat die link altijd klopt?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dan moet je de smurf in de smurf stoppen, waarna je de smurf kunt smurfen en met een smurf de smurf verder doorsmurfen.

Oftewel: wat bedoel je in godesnaam, wat ben je van plan en in welke taal/omgeving wil het uberhaupt aanpakken? En pas je topicstart eens aan aan de hand van P&W FAQ - De "quickstart".

Professionele website nodig?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik dacht zelf aan een database, maar die wordt dan wel erg groot met al die plaatjes
een gemiddelde database (op MS Access na) gaat echt niet wakker liggen van in de 100.000-en records.
Maar hoe zorg ik er dan voor dat die link altijd klopt?
Sla een verwijzing op naar een plaatje in een database en genereer vervolgens met een scriptingtaal een pagina met de links aan de hand van de data uit de database.

Wel moet je zorgen dat met het uploaden alles volgens een bepaald script gebeurd, om te zorgen dat je bestand te allen tijde in je database staat.

[ Voor 50% gewijzigd door gorgi_19 op 05-01-2004 10:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Uhm mappen maken in windows, en de gratis bijgeleverde CTRL+F of F3 funktie gebruiken :+

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:02:
Maar hoe zorg ik er dan voor dat die link altijd klopt?
gewoon checken of de file nog bestaat? zoniet dan delete je de entry ook uit je db?
* Erkens ziet het probleem niet?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hangman, als je topic is SA niet tot zijn recht komt, had je hem ook kunnen laten verplaatsen naar hier. plaatjes locatie in database updaten?

En een DB is wel goed. Gezien de datum van het oude topic had je al in kunnen lezen over DB's.

Een oplossing zou zijn: Je hebt een tijdelijke map op je hdd en scrijft van elk plaatje de locatie op (aangezien je dat per sé wil), zodra de map 700MB is, zet je hem helemaal op cd, met dezelfde bestandstructuur en wijzig je alle locatiegegevens in je db naar dat cd nummer.

Tevens eens met Curry zijn remark.
Erkens schreef op 05 januari 2004 @ 10:12:
[...]
gewoon checken of de file nog bestaat? zoniet dan delete je de entry ook uit je db?
* Erkens ziet het probleem niet?
Omdat hij later de plaatjes per sé op een cd gaat zetten. Maar vandaar mijn hint. (Alhoewel ik die zelf al omslachtig vind :) )

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 05-01-2004 10:14 ]

{signature}

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ook lekker makkelijk om hier maar de helft van de informatie te geven.. |:(
Maar hoe zorg ik ervoor dat die locatie altijd goed is? Stel ik brand een project in op CD, dan staan die plaatjes niet meer in X:\Plaatjes (bv) maar op CD43.
Een update SQL statement kan wonderen doen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voutloos schreef op 05 januari 2004 @ 10:13:
Omdat hij later de plaatjes per sé op een cd gaat zetten. Maar vandaar mijn hint. (Alhoewel ik die zelf al omslachtig vind :) )
mja, dat kon ik niet uit zijn start post halen he ;)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hum ja, raad-het-vraagje en crossposting doen we hier dus niet aan. :w

en lees P&W FAQ - De "quickstart" even on your way out

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.