[XP][GF2]Loopt vast bij booten zonder scherm

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Hey,

Verleden week of zo was er op Windows Update een nieuwe driver voor mijn GF2.
Na deze geinstalleerd de hebben, blijft mijn pc hangen bij het booten op het WinXP-scherm met het blauwe loop-balkje.
Als ik mijn scherm rechtstreeks op mijn PC hang ipv via mijn kvm-switch, werkt alles wel normaal. :/

Ik heb er de drivers al afgehaald, de default XP drivers gebruikt, de laatste nieuwe detonators erop gezet, het heeft geen zin. Vroeger heeft dit dus perfect gewerkt.

Kan ik ergens een setting aanpassen dat hij niet probeerd het scherm te detecteren of zo? DDC uitzetten of zo? Of zou het aan iets anders kunnen liggen :?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

excuses niet goed gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door Falcon op 05-01-2004 10:18 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat voor KVM switch heb je, heb namelijk ook wel eens wat problemen met die dingen gehad dat er een slechte aansturing van muis en monitor had.
Aangezien hij het wel doet zonder switch lijkt het me dat het daar aan ligt ;)

Probeer ook eens een detonator van een oudere serie (41XX, daarna wordt er toch niks meer aan GF2 optimalisaties gedaan)
The Real Falcon schreef op 05 januari 2004 @ 10:05:
Rollback-driver! .. Ga naar de eigenschappen van je videokaart en dan naar tabblad stuurprogramma en selecteer hier de knop die er voor zorgt dat je je vorige drivers weer terug hebt.
Lees eerst de Topicstart goed door, TS geeft aan dat hij dat al gedaan heeft en dat dat niet het gewenste resultaat geeft...

[ Voor 70% gewijzigd door Turkish op 05-01-2004 10:12 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Fire69
Hij heeft al een 2-tal maand aan de kvm gehangen (Linxcel ps-106) zonder problemen, het is pas vanaf dat ik die update gedaan heb dat hij het niet meer doet.
Ik heb het scherm nu rechtstreeks op de pc, maar muis en keyboard hangen nog op de switch zonder problemen.
Echt vervelend dit hoor... :/
Ik heb ook al de standaard xp-drivers gebruikt, volgens mij kan je niet veel ouder gaan dan die. :)

• Fire69
Nou, ik heb ondertussen nog wat lopen kloten, maar krijg het dus niet goed.
Het heeft dus echt met de kvm te maken, maar is niet de oorzaak, aangezien hij wel 2 maand normaal gewerkt heeft.
Zonder scherm boot de pc wel normaal, dus het moet aan de detectie van de monitor zijn bij het booten naar XP. De driver flipt of zo als hij de kvm detecteerd. :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En als je naar "safe mode" boot (waardoor je dus de standaard VGA driver van Windows gebruikt), heb je dan dit probleem ook ?

• Fire69
Kan je je voorstellen dat ik daar geeneens aan gedacht heb!? :D

• Fire69
Heb ik dus nie wel geprobeerd, dat werkt dus perfect, draait zelfs gewoon op 1280*1024 zoals het moet.
Het kan dus niet anders dan een driver probleem zijn toch?

[update]
Dacht dat het misschien aan tvtool kon liggen omdat die blijkbaar ook een service opstart, maar na het upgraden naar de laatste versie, verwijderen en cleanen van de registry bleek het niet zo te zijn.
Nog even de laatste detonators geprobeerd, ook niks dus. :/

[update2]
Detonator Destroyer zegt 'No nvidia drivers or unknow platform'? :?

[ Voor 55% gewijzigd door Fire69 op 09-01-2004 17:01 ]

Pagina: 1