Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA] Accu stuk na lang niet gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba e570 PDA die ik een aantal maanden niet heb gebruikt. Nu probeer ik m op te laden maar krijg ik de melding dat ie al vol is terwijl dit niet zo is. Hoe kan ik mijn accu weer op gang krijgen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Mogelijk is je accu dood gegaan. Na een lange periode niet gebruiken is dat heel goed mogelijk.

Soms kan je wat via software doen, en soms helpt het om hem een paar dagen in de lader/PDA te laten zitten.

Werkt dan niet, dan zijn er natuurlijk nog de vriezer en de stroomstoot (ongeveer 20-30 volt) methodes, maar die zijn iets riskanter en werken niet altijd.
Bij een oplaadbare Lithium batterij helpt het soms even een paar volt op de accu te zetten voor een paar seconden. Dan komt ie soms te leven, maar hij kan ook ontploffen. Dus doe dat pas als laatste uitvlucht.

Senile! Senile Oekaki

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

JoeBlack2k

I Love Hilary

werkt dat ook voor een laptop accu

die heb ik namelijk per ongeluk opgeblazen ( + en - omgedraait)

Hilary Duff 4-Life

• sjares
  • Laatst online: 18-11 07:23
JoeBlack2k schreef op 06 januari 2004 @ 00:49:
werkt dat ook voor een laptop accu

die heb ik namelijk per ongeluk opgeblazen ( + en - omgedraait)
Als je heb op hebt geblazen lijkt me niet meer dat je hem kunt un-opblazen ;)

Een accu kan weer actief worden gemaakt door de cellen te kristaliseren (idd in de vriezer in anti-statisch zakje bij voorkeur). Daarna een dag aan de lader of zo. Werkt ie dan nog niet dan kun je hem beter weg gooien :)

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb precies hetzelfde bij mijn tel (nokia 3510). Hij is echt leeg en dan wil ik hem opladen en zegt ie dat ie vol is. Als ik dan vervolgens aan/uit zet en dan weer probeer (4/5 keer) dan pakt ie hem uiteindelijk wel weer.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar hoe kan ik er 20 - 30 volt opzetten? de accu zit in de PDA en kan er niet uit. Dat is ook mijn probleem met de vriezer. Ik laat m eerst wel een paar dagen in de cradle staan, alleen ik denk niet dat het werkt omdat het laadlampje uit gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 23:00 ]

Verwijderd

wellicht a long shot, maar heb je geprobeerd je apparaat al te hard-resetten. Sommige gadgets hebben een soort van "intelli-charge-software" Ik had vroeger een telefoon die na verloop van tijd aangaf dat hij vol was (en niet meer bijlade) terwijl hij na een kwartier standby automatisch afsloot omdat de batterij totaal leeg was. een reset deet het apparaat (en de batterij) weer herleven

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ook kan de contacten schoonmaken soms helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 09:16:
Ik heb een Toshiba e570 PDA die ik een aantal maanden niet heb gebruikt. Nu probeer ik m op te laden maar krijg ik de melding dat ie al vol is terwijl dit niet zo is. Hoe kan ik mijn accu weer op gang krijgen?
Er wel eens aan gedacht dat ook je lader defect kan zijn heb je geen kennis met de zelfde lader als dat zo is probeer dat zo maar batterij kapot geloof ik niet zo gauw.

Succes :> :>

Verwijderd

Topicstarter
Lader is niet stuk, tenminste ik kan m wel gebruiken als powersource.
Pagina: 1