Toon posts:

[NT4] NT4 Server member server maken van een win2k server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende situatie, we hebben een klant die zowel een windows NT4 server en een windows 2000 server heeft.

De bedoeling is dus dat de NT4 server een member server wordt van de 2K server, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken omdat ik geen ervaring heb met NT4.

Kan iemand me mischien vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat dacht je van de WindowsNT4 server gewoon aanmelden in het domain. Op dat moment is de WindowsNT4 server al een member server.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

als je win2k domain nog gewoon in mixed mode staat lijkt het me geen probleem om gewoon lid te worden van het w2k domain, of niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 09:13:
Ik zit met de volgende situatie, we hebben een klant die zowel een windows NT4 server en een windows 2000 server heeft.

De bedoeling is dus dat de NT4 server een member server wordt van de 2K server, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken omdat ik geen ervaring heb met NT4.

Kan iemand me mischien vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan ?
1. Maak van die W2K server een Domain Controller
2. Maak die NT4 server member.

Als je bedoelt dat je de NT4 server als domain-controller wil gebruiken, dan heb je een beetje pech, want de domain-role van een NT machine kan alleen gewijzigd worden dmv. een nieuwe installatie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Bedoel je dat je niet weet hoe je een member word van een domein op de win2kserver?

In dat geval even zoeken in de windows help op join domain o.i.d, daar staat het vast en zeker.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gunner schreef op 05 januari 2004 @ 09:16:
als je win2k domain nog gewoon in mixed mode staat lijkt het me geen probleem om gewoon lid te worden van het w2k domain, of niet?
Een NT4 server kan altijd lid worden van een Windows 2000 domain. Mixed mode zegt alleen maar dat hij ook BDC kan zijn. Een native 2000 domain repliceert niet meer naar NT4 BDC's, terwijl een mixed mode domain dit nog wel doet.

Zoals eerder gezegd, de server gewoon member maken van het domain...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals hierboven ook al staat - een member server is niets meer dan dat een server lid is van een domain, zo zou je alle PC's die lid zijn van een domain dus ook member computers kunnen noemen ;)
Pagina: 1