Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

gisteravond lag ik in bed nog enkele spelletjes te doen met mijn nieuwe Siemens S55. De batterij was bijna leeg, ik heb hem zelfs nadat ie vanzelf uitviel, nog enkele keren aangezet, omdat ik dacht dat het beter voor de batterij was om volledig leeg te zijn voordat je hem weer oplaadt. Na enkele keren hem weer aangezet te hebben(er kwam alleen nog zwarte letters met de tekst : Batterij leeg, opladen aub) heb ik hem in de oplader gestoken. De volgende morgen deed ie dus niets meer. Ook niet met de lader erin...totaal niets. Ook als ik de lader erin steek krijg je normaal te zien dat ie aan het opladen is, maar nu gebeurt er niets meer....Hoe kan dit? Had ik de batterij niet volledig leeg mogen laten gaan? De SIM kaart werkt overigens wel in een andere telefoon, maar de telefoon en de lader doen dus niets meer.....Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Das niet zo slim van je.. Als de telefoon zichzelf uitschakelt is de batt. leeg genoeg om weer normaal opgeladen te kunnen worden..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Battery cutout/deep discharge
In general, any battery can undergo deep discharge.

* Once deep discharge occurs, the phone will not switch on.
* When the charger is connected, the charging symbol will not show in the display.

Batteries in deep discharge need to be charged in the following way:

ST55:

In case of deeply discharged battery, the voltage of the battery is too low to operate the charging curcuit and the display controller, the phone cannot be turned on and the normal charging process cannot be started. No charging symbol is visible in the display for more than 4,5 (!) hours.

In this case charging the battery is divided into two different steps which have to be run subsequently:

1. Trickle charge:

Trickle charge mode is automatically started if the battery voltage is below 3.0V when the charger is connected to the mobile. The charging symbol will not be shown in the display.

2. Normal charge:

When the battery voltage is above 3.0V the mobile will start the normal charging mode and the charging symbol is shown in the display. Always charge a new battery or a deep discharged battery for more then 16 (!) hours before first use !
Please make sure the triangle on the charger connector mark faces down.
Geld misschien ook wel voor de S55? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

*edit: hmm, laat maar

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 08:11 . Reden: oeps ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19
Het is inderdaad gewoon nodig om de telefoon een paar uur aan de lader te hangen voordat het zichtbare laden weer begint.