Toon posts:

maxtor 40 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn maxtor 40 Gb word niet herkend in mn bios maar wel in W2k. (mobo. is spacewalker). Nu heb ik win Me installed en die ziet nu ook niet mn hd... waarom w2k wel?... In mn config in mn bios staat alleen de 1e schijf aan en de rest gewoon uit... maar toch ziet w2k mn schijf....

Wie weet waarom?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is vrij onmogelijk dat een OS je hd ziet als ie nog niet eens gepartitioneerd is of heb ik dat mis?

Verwijderd

mn schijf is al gepartioneerd.. kwam namelijk uit een andere pc... dus staat ook vol met data.. alleen win me ziet hem nog niet

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik kan me niet voorstellen dat je OS wel een HD ziet maar je BIOS niet?

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem ook ooit gehad (met een 36G Maxtor) met m'n ASUS-plank.
BIOS upgrade deed het wonder!
Nu heb ik echter wel een ernstig performance probleem met 2 Maxtor's (40GB 7200rpm)
ff m'n config:
pri-master : Maxtor 90845D4 8GB (3,44 MB/s)
pri-slave : Maxtor 54098U8 40GB (145.51 kB/sec)
sec-master : A-Open 48x CD-ROM (2.67 MB/sec)
sec-slave : Maxtor 54098U8 40GB (1.47 MB/sec)

Zoals je kan zien zijn met name de perfomance van de 2 40GB disken niet echt dendered :?
En dan zeker te bedenken dat ze in hetzelfde systeem nog geen twee maanden terug een performance van zo'n 16 - 21 MB/s haalden.
Verschil: Eerst RedHat 6.2 en nu 7.0
Nu weet ik alleen niet of het echt door RedHat 7.0 komt of dat het probleem er ook al eerder in zat voor ik ben gaan upgraden, maar vrolijk wordt ik er niet van.
Is er iemand bekend met dit soort verschijnselen?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 15:51
(offtopic)

Zonder DMA halen mijn HD's ook sub-5mbs snelheden, ik denk dat RH7.0 met een kernel met uDMA kwam, en RH6.2 niet..

(edit)
precies andersom dus..

probeer dit eens:

hdparm -d 1 /dev/hda

(herhalen voor al je hd's (3 x daags ;))

(/edit)

(/offtopic)

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54
Het kan absoluut dat je bios de schijf niet ziet terwijl winnt/linux hem wel ziet.
Dat komt omdat deze os'en de INT13 direct uitlezen.
WinME doet dit niet dus vandaar je probleem.

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 11:49 schreef oudakker het volgende:
sec-master : A-Open 48x CD-ROM (2.67 MB/sec)
sec-slave : Maxtor 54098U8 40GB (1.47 MB/sec)
^
|------ Lijkt me dus de oorzaak, nooit de CD als master en de HD als slave zetten !!

Verwijderd

Dromer bedankt voor de uitleg :).. kan er helaas niet veel mee :(... of maar gewoon linux installen :)))..

Af en toe word ik zo moe vand e logica met pc's... er is gewoon geen logica.......:'(
Pagina: 1