[IE] Een link opgeven in de adres balk, direct opslaan?

Pagina: 1
Acties:

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hallo, ik vraag me al een hele tijd af of het mogelijk is om een bestand direct down te loaden, dus dat je een adres in typt in de adres balk van Internet Explorer, dat je het kan opslaan?

Dus niet dat die het opend.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ligt eraan wat voor bestandstype. Als je een URL van een file met extentie .exe of .zip oid zal invoeren zal er gevraagd worden of je 't bestand wilt opslaan. Een .html zal daarentegen altijd gewoon in IE geopend worden.

Dus wat wil je precies, wat voor file wil je direct downloaden?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MrOizo
een swf bijvoorbeeld? of een ander bestand...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom moet dat perse met IE? kan je niet een tooltje als wget gebruiken?
Lijkt me veel handiger aangezien je blijkbaar de url al weet ;)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij is dat niet mogelijk. Met een simpele download manager is het echter wel mogelijk.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• blackd
  • Niet online
Een .swf zal worden gedownload zodra IE zich er geen raad mee weet, dus wanneer de Flash plugin niet geinstalleerd staat. Anders zal hij gewoon geopend worden.
of een ander bestand...
Such as?

Ik snap je bedoeling nog niet helemaal. Wil je een specifieke .swf downloaden? Dat kan door bijv. wget ([google=wget for windows]) te downloaden en dan wget gevolgd door de url van de .swf in te typen in een command prompt.
En dat kan eigenlijk met elk bestand dus wel. Behalve als het .php code is ofzo, dan krijg je gewoon de output van dat script, niet het script zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 05-01-2004 07:26 ]

• MrOizo
dus? je moet altijd een ander programma gebruiken om een bestand te downloaden, het zit niet in IE? ik weet wel dat je bijv de source kan lezen door inde adres balk view-source:www.tweakers.net te typen bijvoorbeeld, bestaat er niet zoiets als download:www.blabla.com/blabla.bla ?

Verwijderd

Maak een eigen html pagina met daarin de links naar de bestanden die je wilt downloaden met IE. Klik op de link met rechtermuisknop, Save Target As....

• blackd
  • Niet online
MrOizo schreef op 05 januari 2004 @ 07:33:
ik weet wel dat je bijv de source kan lezen door inde adres balk view-source:www.tweakers.net te typen bijvoorbeeld, bestaat er niet zoiets als download:www.blabla.com/blabla.bla ?
Blijkbaar niet.

• MrOizo
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 07:43:
Maak een eigen html pagina met daarin de links naar de bestanden die je wilt downloaden met IE. Klik op de link met rechtermuisknop, Save Target As....
Ja daar zat ik aan te denken, maar dat vond ik een beetje omslachtig, niet waar?
Pagina: 1