Uit mijn persoonlijke ervaring (enkele jaren als IT-Manager) bleek dat het antwoord op deze vraag meestal nee was.
Zo heb ik verschillende voorbeelden :
Wanneer ik langskwam met een projectplan met ICT-begrippen, werd dit
a ) genegeerd
b ) teruggestuurd, met als opdracht het plan in leken-taal te omschrijven (een onmogelijke opdracht; leg maar eens alle details van een projectplan van 10 manjaar 1 voor 1 uit aan een iemand met enkel outlook- en excel-ervaring ).
Leg eens uit wat het verschil is tussen een access-database, en een MS-SQL of oracle-database ?
Uiteindelijk heb ik dit vergeleken met een bibliotheek :
Bij de ene bibliotheek mocht je slechts 1 naslagwerk per keer uit de rekken halen (Access) en bij de andere verschillende tegelijk (Oracle & SQL-server), zoveel als je op je tafel kon leggen.
Natuurlijk zijn dit maar een paar van de vele anekdotes die ik tegengekomen ben.
Inmiddels werk ik voor een andere baas, nl. mezelf
De kennis die ik in mijn carriere opgedaan heb , kan ik nu ook zeer goed gebruiken voor mijn klanten.
De (weinige) ervaring die ik opgedaan heb in het verleden, wil ik graag met iedereen delen, vandaar deze 2 vragen :
* Waarom vergeet iedereen steeds dat bedrijfsleiders geen ICT-mensen zijn, en waarom denken bedrijfsleiders steeds dat ze alles van ICT moeten weten, tot in de kleinste details ?
* ik ben zelf net met een bescheiden (
) weblogje begonnen om de kloof tussen ICT en bedrijfsleiders te verkleinen. Denken jullie dat dit iets zou kunnen verhelpen aan dit probleem, en hebben jullie nog nuttige onderwerpen ?
PS : KMO is belgisch voor kleine & middelgrote ondernemingen
Zo heb ik verschillende voorbeelden :
Wanneer ik langskwam met een projectplan met ICT-begrippen, werd dit
a ) genegeerd
b ) teruggestuurd, met als opdracht het plan in leken-taal te omschrijven (een onmogelijke opdracht; leg maar eens alle details van een projectplan van 10 manjaar 1 voor 1 uit aan een iemand met enkel outlook- en excel-ervaring ).
Leg eens uit wat het verschil is tussen een access-database, en een MS-SQL of oracle-database ?
Uiteindelijk heb ik dit vergeleken met een bibliotheek :
Bij de ene bibliotheek mocht je slechts 1 naslagwerk per keer uit de rekken halen (Access) en bij de andere verschillende tegelijk (Oracle & SQL-server), zoveel als je op je tafel kon leggen.
Natuurlijk zijn dit maar een paar van de vele anekdotes die ik tegengekomen ben.
Inmiddels werk ik voor een andere baas, nl. mezelf
De kennis die ik in mijn carriere opgedaan heb , kan ik nu ook zeer goed gebruiken voor mijn klanten.
De (weinige) ervaring die ik opgedaan heb in het verleden, wil ik graag met iedereen delen, vandaar deze 2 vragen :
* Waarom vergeet iedereen steeds dat bedrijfsleiders geen ICT-mensen zijn, en waarom denken bedrijfsleiders steeds dat ze alles van ICT moeten weten, tot in de kleinste details ?
* ik ben zelf net met een bescheiden (
PS : KMO is belgisch voor kleine & middelgrote ondernemingen
[ Voor 5% gewijzigd door D4Skunk op 05-01-2004 03:59 . Reden: blahblah 8) ]