Wat is de beste manier om een plaatje te laten veranderen op een mouseclick?
Mijn uiteindelijke bedoeling is een site te maken, gebaseerd op CSS, die navigeerd m.b.v. imagemaps.
Dus dit is zeg maar het beginscherm:

Dan klik je op een van de links (m.b.v. een imagemap dus) voor:
of 
Kan dat met CSS(2)?
Dus niet de bedoeling:
• Gebruik van "swapimage"
• Gebruik van Flash/actionscript
• Gebruik van DHTML
• Gebruik van Javascript/oid
• Gebruik van divjes
Moet:
• Cross-browser zijn
• W3C Compliant zijn
• Met CSS
INDEX
STYLE.CSS
Met google kwam ik op sites over CSS Image Rollovers, nog niet helemaal dus. Verder ging het over dHTML rollovers, en Javascripting..
Met de search kwam ik op dit topic over CSS hovers, maar kan dit ook op een mouseclick?
[rml][ XHTML CSS] Swap image effect[/rml]
Mijn uiteindelijke bedoeling is een site te maken, gebaseerd op CSS, die navigeerd m.b.v. imagemaps.
Dus dit is zeg maar het beginscherm:

Dan klik je op een van de links (m.b.v. een imagemap dus) voor:
of 
Kan dat met CSS(2)?
Dus niet de bedoeling:
• Gebruik van "swapimage"
• Gebruik van Flash/actionscript
• Gebruik van DHTML
• Gebruik van Javascript/oid
• Gebruik van divjes
Moet:
• Cross-browser zijn
• W3C Compliant zijn
• Met CSS
INDEX
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <html> <head> <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css"> </head> <base> <body> [img]"menu.gif"[/img] [img]"base.gif"[/img] <map name="nav"> <area shape="rect" coords="60,160,240,200" href="#"> <area shape="rect" coords="60,200,240,240" href="#"> <area shape="rect" coords="60,240,240,280" href="#"> <area shape="rect" coords="60,280,240,320" href="#"> <area shape="rect" coords="60,320,240,360" href="#"> </map> </html> |
STYLE.CSS
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| body { background-color: #FFCC00 } .menu { position:absolute; top:50px; left:50px; } .base { position:absolute; top:50px; left:310px; } |
Met google kwam ik op sites over CSS Image Rollovers, nog niet helemaal dus. Verder ging het over dHTML rollovers, en Javascripting..
Met de search kwam ik op dit topic over CSS hovers, maar kan dit ook op een mouseclick?
[rml][ XHTML CSS] Swap image effect[/rml]
[ Voor 15% gewijzigd door jazz op 05-01-2004 08:59 ]