gentoo installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ey, ik heb me dus vanavond voor genomen om Gentoo 1.4 eens te gaan installeren op m'n systeempje :) Maar nou kom ik er zelfs voor de installatie nog niet eens uit, want als ik namelijk mijn stage 1 tarball heb uit gepakt in /mnt/gentoo en wil daarna in /usr/portage de bootstrap uitvoeren (dmv scripts/bootstrap.sh). Alleen nu bestaat de hele directory scripts niet en m'n hele portage directory is ook leeg... Ik heb de handleiding van gentoo meerdere malen doorgelezen (nederlands en engels :) ), ge-googled en gezocht naar bootstrap.sh, alleen ik kan er nergens iets over vinden...

Heeft iemand hier enig idee?

Ik installeer trouwens via een CD1 - BASE en heb de stage1 tarball gedownload van inet :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

welke stappen had je dus allemaal gedaan? Je hebt wel even je partities gemount en zo? En ook chroot en env-update gedaan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

MadEgg

Tux is lievvv

Nadat je je stage1 tarball uitpakt moet je eerst:

code:
1
emerge sync

Doen. Als je dat niet doet is de directory /usr/portage angstvallig leeg. Heb je dat wel gedaan? Als je dat wel gedaan hebt zou /usr/portage/scripts wel aanwezig moeten zijn, daarom vermoed ik van niet.

Tja

Verwijderd

Heb je de goeie opties meegegeven met untarren? Niet dat je recursive oid bent vergeten :P

Verwijderd

MadEgg schreef op 05 januari 2004 @ 01:55:
Nadat je je stage1 tarball uitpakt moet je eerst:

code:
1
emerge sync

Doen. Als je dat niet doet is de directory /usr/portage angstvallig leeg. Heb je dat wel gedaan? Als je dat wel gedaan hebt zou /usr/portage/scripts wel aanwezig moeten zijn, daarom vermoed ik van niet.
Idd, dat is het waarschijnlijk! Dan is je portage idd leeg :)

Offtopic:
Gentoo werkt trouwens ook goed op Xbox-dozen

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
oepzzz... volgens mij heb ik een stukje handleiding overgeslagen O-)
volgende keer ff NOG beter lezen ;)

iig bedankt :)

[EDIT: alles is fijn aan 't compilen ;)]

[ Voor 16% gewijzigd door roan op 05-01-2004 02:44 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:13

Ryceck

Constants and Variables

z03m schreef op 05 januari 2004 @ 01:58:
oepzzz... volgens mij heb ik een stukje handleiding overgeslagen O-)
volgende keer ff NOG beter lezen ;)

iig bedankt :)

[EDIT: alles is fijn aan 't compilen ;)]
duidelijk geval van RTFM :p

Let bij de volgende stappen btw heel goed op met je USE flags en je instelling van make.conf en rc.conf, anders kan je strax weer overnieuw beginnen :) (trust me.... |:( )

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Bij de Nederlandse hanleiding ontbreekt het disk-mount-gedeelte

Verwijderd

Als je bij het USE flags gedeelte bent gekomen, effe "emerge ufed" doen. Krijg je een handig dialog-based editortje voor alle USE flags die er zijn.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit topic is inmiddels 4 maanden oud, het probleem is vast al niet meer aan de orde. Mocht iemand toch nog inhoudelijk en serieus willen reageren mag hij/zij contact opnemen met een nos-moderator naar keuze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.