[d3d/venster] games ineens (!?!) MEGAtraag

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 18:48
(Zie onderstaand systeem)

Tot vanmiddag speelde ik America's Army altijd in een venster, no problems. Mijn systeem trekt AA dan ook met alle registers open.

Vanmiddag dus nog lekker gegamed, in een venster, en vanavond wilde ik het weer opstarten: loopt het ineens supertraag, minder dan 3fps in het hoofdmenu, terwijl dat voorheen altijd >300fps was. Ingame ook minder dan 3fps :?

Als ik het in fullscreen speel, dan is er niets aan de hand.

Als ik de hoofdslider van de d3d-tab van de Radeondrivers op default laat staan, dan draait het ook goed: >300fps in het hoofdmenu van AA, ook in een venster (dat is op 2x FSAA en 8x aniso).

Zet ik deze slider 1 stand naar rechts (meer kwaliteit) dan zie ik niet eens een wijziging in de andere sliders op die tab, toch zakt de FPS dan ineens naar <5fps! De slider nog verder naar rechts zetten maakt geen verschil, het blijft dan even slecht lopen.

Dit probleem blijk ik nu in alle Direct3D games te hebben (maar alléén in een venster, niet fullscreen!), o.a. Counter-Strike en Live for speed :?

Met OpenGL games heb ik nergens last van.

Is dus duidelijk een Direct3d gerelateerd probleem?

Ik snap er geen hout van: ik heb helemaal niets gedaan met mn computer, behalve een paar demoscreensavers geinstalleerd (maar wat moet dat uitmaken, daarbij zijn die al uninstalled) en verder een beetje in Office zitten werken en nu ineens heb ik dit probleem.

Heb daarnaast zojuist:
- Americas Army
- de moederbord drivers
- direct X
- de videodrivers
allemaal zorgvuldig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het maakt helemaal geen verschil.
Tevens gechecked op spyware met Adaware en in de processenlijst.

De enige optie is denk ik om mn systeem te formatteren (áls dat helpt :| ) maar dat heb ik vandeweek al een keer gedaan :(

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 05-01-2004 00:34 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 19:55
Lijkt me toch dat die screensavers een probleem hebben veroorzaakt. Ik snap trouwens totaal niet waarom je in window mode speelt, maargoed dat terzijde :)

Die screensavers kunnen bepaalde DLL files overschreven hebben, waardoor je d3d window mode nu niet meer goed werkt. Daarom lijkt mij een oplossing Windows Restore, aangezien je DirectX al opnieuw geinstalleerd had. Mocht dat niet werken dan zit er niets anders op dan een re-install ...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Stefke
Ik probeer het wel met een restore tnx

Omdat ik dan onder bijv. onder multiplayergames lekker kan blijven chatten in iRC :) of effe beetje browsen als ik toch dood ben. Dat gaat veel soepeler als je in een venster speelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 05-01-2004 16:19 ]

• Stefke
Scheisssssssssssssss

De oorzaak was dat ik het mainwindow van Trillian op doorzichtig heb gezet 8)7 Heb ik maar weer op 100% gezet

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 19:55
stefijn schreef op 05 januari 2004 @ 18:47:
Scheisssssssssssssss

De oorzaak was dat ik het mainwindow van Trillian op doorzichtig heb gezet 8)7 Heb ik maar weer op 100% gezet
Als je het hoort is het logisch :) Maar als je de oplossing zoekt.....

57696520646974206c65657374206973206e657264