Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al fijn uitgeplozen maar niets hierover te vinden :)

mijn probleem is als volgt:

Ik heb hier een oude philips discman die het prima doet en omdat laatst mijn cd speler zelf kaduuk is gegaan dacht ik eraan deze discman aan te sluiten op mijn stereo hifiset. Dit wil ik als volgt proberen:

discman -> op oortelefoon uitgang via audio naar tulip plug -> tulip naar 5din stekker -> in mijn radio/versterker

ik heb geen directe tulip ingang op het ding en van 5din naar audiostekker bestaat niet dus het moet zo. De bekabeling is prima en er is verder geen geluidsverlies wat dat betreft volgens de verkoper, althans nauwelijks. Maar nu is mijn vraag: is de geluidskwaliteit tzelfde als bij een gewone cd speler of is het wattage van die oortelefoon output van de discman veel te laag om een beetje hard stereo boxgeluid te produceren?

mijn dank is groot als iemand het antwoord hierop kan geven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 00:09 ]

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Dit zou je toch echt zelf moeten proberen . Maar mijn ervaring leert dat je toch minder box geluid kan verwachten aangezien je niet zoveel uit een discman gaat krijgen . ( Ik heb weleens mijn MD Speler op me stereo aangesloten en dan zal je genoegen moeten nemen met wat minder power ) :P helaas :/

-=Mijn PC Specs=-

Verwijderd

Topicstarter
Nja dat bedoel ik dus. Je krijgt dus per definitie veel minder power uit zo'n discman? Enig idee hoeveel watt een standaard discman dan geeft?

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik denk dat dat wel meevalt hoor qua power.
Je discman moet immers maar het line signaal leveren, en je stereo verzorgt de versterking.
Ik zou me meer zorgen maken over de hoeveelheid achtergrondruis die je discman produceert, en die opgevangen wordt door de bekabeling.
Deze wordt dan namelijk mee-versterkt door je stereo, en dat kan wel even tegenvallen. Hangt volgens mij vooral af van de kwaliteit van je discman.
Je zet best wel het volume op je discman redelijk hoog, zodat de signal-to-noise ratio zo groot mogelijk is.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:24
Ik heb mijn MP3 speler ook zo aangesloten op de stereo van mijn ouders. Ik heb geen last van ruis voor zover ik kan horen. Ik gebruik een Minijack --> Tulip kabel van 1 meter.

Lijkt me dus geen probleem :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
hm toch wel het proberen waard dus... het moet op een 40w boxen systeem komen... best zwaar dus... dat lukt wel?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 02:35:
hm toch wel het proberen waard dus... het moet op een 40w boxen systeem komen... best zwaar dus... dat lukt wel?
zwaar? 40 watt? dat lukt makkelijk wel :) allen is een cd speler zelf wel relaxter maar geluid zal wel meevallen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Moet kunnen, zo sluit ik jaarlijks op vakantie ook de dichtsbijzijnde portable speler op een set meegebrachte computerspeakers aan. Daar heb ik nooit echt problemen mee gehad geloof ik, maar die speakers zijn nou ook niet echt topkwaliteit zeg maar...

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

cryforhelp schreef op 05 januari 2004 @ 03:16:
Moet kunnen, zo sluit ik jaarlijks op vakantie ook de dichtsbijzijnde portable speler op een set meegebrachte computerspeakers aan. Daar heb ik nooit echt problemen mee gehad geloof ik, maar die speakers zijn nou ook niet echt topkwaliteit zeg maar...
Computerspeakers hebben meestal (vrijwel altijd) een ingebouwde versterker.

Toen ik mijn mp3-discman aan mijn stereo hing, was het vrij zacht, zelfs als de discman heel hard stond. Maar dat ligt misschien wel meer aan de stereo als de discman.

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb op mijn discman 2 uitgangen zitten, een line-out en een spk-out.

Uit de spk-out komt veel meer volume dan uit de line-out, maar de line-out is gewoon het normale volume dat ik altijd uit mijn versterker krijg.
Ook met andere apparaten (mp3... andere discman's... enz) heb ik nog nooit problemen ondervonden m.b.t aansluiten aan versterkers.

Dus dit kan prima hoor :)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• PnD
  • Laatst online: 01-12 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

ik had laatst mijn ibead 100 via tulptulp aangesloten op me yamaharx440rds en hij kon harder als mijn oren wilden, en goede kwaliteit

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
smallboy schreef op 05 januari 2004 @ 08:42:
[...]

Computerspeakers hebben meestal (vrijwel altijd) een ingebouwde versterker.

Toen ik mijn mp3-discman aan mijn stereo hing, was het vrij zacht, zelfs als de discman heel hard stond. Maar dat ligt misschien wel meer aan de stereo als de discman.
Ja, maar dat heeft zo'n stereo installatie toch ook, tenminste ik neem aan dat die versterker daarvoor dient, en dat ie hem daar op aan wil sluiten :?

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 05 januari 2004 @ 13:38:
[...]

Ja, maar dat heeft zo'n stereo installatie toch ook, tenminste ik neem aan dat die versterker daarvoor dient, en dat ie hem daar op aan wil sluiten :?
ja inderdaad dat heeft de versterker dus ik denk idd dat het gewoon mogelijk moet zijn. ik ga morgen de stekkertjes kopen (totaal €15 :( )nu allen nog op zoek naar een adapter voor de discman (die is helaas kwijt). Iemand toevallig een idee wat zo iets kost en waar 't te koop is?

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Bwah in elke electronicawinkel verkopen ze wel van die regelbare adapters met een hele hoop aansluitingsstukjes erbij. Kan niet echt een probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DieterVDW schreef op 05 januari 2004 @ 19:05:
Bwah in elke electronicawinkel verkopen ze wel van die regelbare adapters met een hele hoop aansluitingsstukjes erbij. Kan niet echt een probleem zijn.
Maar aan welke prijs moet ik dan denken?
Pagina: 1