Toon posts:

VPN via ADSL/ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een netwerk opzet tussen verschillende computers via ADSL/ISDN2.

Ik heb via google gezocht,en dan kom ik op heel ingewikkelde oplossingen met verschillende hardware.

Ik denk dat het ook mogelijk is zonder dat gedoe.
Ik wil gewoon een netwerkje aanleggen. met een shared folder. Sommige bestanden passen nou eenmaal niet in een mailbox van 5mb. (en het moet berijkbaar zijn zonder dat ik fysiek aanwezig ben,dus niet met fileshare van msn ofzo)

Wie heeft er een oplossing?

BVD Wouter

Verwijderd

graag wat meer info

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Draai op 1 pc een vpn server (via XP nieuw netwerk, anders, nog eens anders en dan komt de optie vpn server) en op de ander vpn client. Laten connecten middels nieuwe internetverbinding.
Op de server kun je users instellen, op de in te bellen pc de user vermelden en evt password.

Verwijderd

Topicstarter
Oke meer info.

Ik wil 4 computers met elkaar verbinden.

Eindhoven,Noorwijk,Bleskensgraaf2x.

Wat ik wil, ik wil een centrale map(shared folder) waar wij met 4 computer toegang op hebben. (in full acces).

Wij wisselen grote bestanden uit zoals grote diverse CAD-tekeningen. ongeveer 10 mb groot. wij willen deze kunnen openen en bewerken op een tijdstip dat het ons uitkomt.

Genoeg info,anders even specifiek vragen.

MVG Wouter

Verwijderd

Topicstarter
Oke Riesg,

Ik heb die optie even geprobeerd, Dan gaat computer opnieuw inbellen. en ik wil het gewoon via een werkende adsl lijn laten lopen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet beter een centraal ftp servertje opzetten ? Dan kan iedereen de tekeningen met user/pass up- en downloaden.

VPN kan wel, echter zal je als je met Windows wil werken en meerdere verbindingen tegelijk wil hebben een serverversie moeten nemen. Of een VPN programma zoals bijvoorbeeld Wingate VPN :)

Windows VPN aanleggen is wel een leuke om eens een Howto over te maken :) Zal even een modje contacteren of behoefte aan is, omdat er de laatste tijd veel topics over langs komen vliegen :D

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 05-01-2004 00:27 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 00:18:
Oke Riesg,

Ik heb die optie even geprobeerd, Dan gaat computer opnieuw inbellen. en ik wil het gewoon via een werkende adsl lijn laten lopen.
Huh ? Als jij op een machine met een dsl verbinding een inkomende VPN mogelijk maakt, dan gaat 'ie heus niet bellen.

De anderen kunnen dan via VPN op die machine inbellen en bij de gedeelde mappen van dat systeem.

Maar ik ben het met de anderen eens dat bijv. een FTP server, of een FTP-account op een server op het internet een stuk handiger klinkt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• riesg
Je vraagt een oplossing met ADSL en ISDN2. Vanzelfsprekend gaat de computer met ISDN uitbellen, het is een telefoonlijn.
Je kunt ook aangeven naar welk IP adres en via welke verbinding dit moet lopen.
Zit de PC niet op het internet, dan gaat ie inbellen. Zit ie wel op het internet, dan moet je het via lan (dus internet) laten lopen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 00:18:
Oke Riesg,

Je moet inderdaad 'inbellen' naar een VPN ;) Ik heb er een Howto over gemaakt hoe je het makkelijkst een vpn opzet : HOWTO: Inkomende VPN Verbinding

Al blijft het toch mijn mening dat je een ftp site nuttiger zou zijn, je kan daarmee up en downloaden. Perfect controle houden over wie waarbij kan + je hoeft niet constant verbonden te zijn (als in geen onnodige belasting van je internetverbinding op beide verbonden locaties). Enkel als je een bestand nodig hebt even verbinden en het bestand up- of downloaden :)

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 05-01-2004 23:24 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• riesg
We snappen het verkeerd, hij heeft een Adsl verbinding die is aangelegd bij een ISDN2 verbinding. Hij gaat niet uitbellen. Die ISDN2 verbinding hoef je er dus niet bij te zetten omdat dit niet ter zake doet.

Verwijderd

De verbinding in Eindhoven is een kabelverbinding [dat ben ik nl.], maar dat moet geen ruk uitmaken neem ik aan. Staat er hier op GoT een HOWTO voor ftp-servers installen/instellen? Never mind kijk zelf wel even :) .
Pagina: 1