Plextor wil niet op 8x audio fikken met 52 A-open?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-08 00:16

B4tman_DH

To the Bat.....

Topicstarter
Heeft iemand een Idee waardoor het komt dat ik met me Plextor 8x4x32(IDE) Geen Audio cd 'on the fly' en 'Disc A Once' op 8x kan fikken ik heb als reader een 52 A-open, het lijkt me dat dat ding toch wel een hoog genoege Audioextractie heeft....
de 48 A-open heeft 18,1x staat op de website.......

de spelers zitten allebei op een 1 kabel writer als master
tenvens heb ik ook nog een dvd 103S van pioneer (IDE) lukt ook niet (zit in z'n eentje op een kabel)

CU
icq: 21357805 http://www.aopen.nl/tech/report/optical/cd948e.htm

Verwijderd

Jaja 18x, met een vuurpijl aan de rand bevestigt, ik heb ook Aopen zowel de 40 als de 36 speeder en die halen toch niet meer dan 8x!!! en dan vind ik het ook nog van een belabberde kwaliteit exstractie(tikken in audio zowel exstracten naar HD als directe copy naar cdr. Geloof je eigen bevindingen en doe een test met het brandprogramma, Nero, Adaptec, what ever, veel beter en betrouwbaarder is de DAE-test van Erik Deppe http://user.glo.be/~erikd/tests.htm , exstracten kan je beter met je Plextor doen kost HD ruimte, maar dan heb je ook een goede copie! en op 8x audio branden beter is helaas 2x tenzij je geen audiofiel ben.

Verwijderd

Wacht eens ff John, wat zeg jij nou? Is het niet mogelijk om audio sneller dan 2-speed te fikken? Of lukt dat alleen niet on-the-fly? Als dat ook niet vanaf hd kan: kan het dan alleen niet met ide-spul of kan de scsi-versie van Plextor (bijv. de 8*2) ook niet GOED op sneller dan 2-speed audio fikken?

Want dat zou betekenen dat ik voor niets een 8-speed zou kopen. Een 4-speed is dan ok genoeg. Ik wil nl. toch alleen maar audio-en...

Verwijderd

Hi guys,

Een maand of 6 geleden, kocht ik mijn AOpen 48x i.c.m. mijn Panasonic 4x8x CDR (heb nu een SCSI plextor 40x CDROM en 2x8x20 CDRW)... de zelfde problemen, toen maar ingeruild voor een Asus 40x . Problemen opgelost! Vreemd, maar waar!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb thuis een Aopen 32x en een panasonic 7502 brander. Ik hoor inderdaad tikken als ik on the fly brand (tenzij ik synchronise, maar dan kan ik max 3x rippen). Echter als ik op max speed (8,1x) naar de HD rip en dan brand op 4x krijg perfecte copieen en ik ben een goed genoeg muziek liefhebber om te merken of er tikken inzitten of zo ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Wat hoor ik nou weer allemaal? Problemen met veel te snelle cd-rom spelers?

Vaag.

Ik gebruik de Plextor 8/4/32A om te branden en daarnaast heb ik een A-open 32x hangen.

On the fly 8 speed audio kopiëren gaat perfect. Niks geen tikken enzo. Zelfs cd's van de bieb doen het goed :)

Oh ja, misschien ligt het aan de cpu. Met mijn p100 heb ik inderdaad ook tikken als ik daarop met mijn a-open rip, maar op mijn celeron 400 gaat alles helemaal perfect.

• MightyP
  • Laatst online: 03-02-2024
Toen ik mijn plexwriter 820 kocht, moest ik me eerst redden met een aopen 40-speed, bijna altijd problemen op 8-speed, cd's van de bib moesten soms zelfs op 1-speed.

maar ik heb sinds een half jaar een ultraplex 40-speed cdrom speler, en nu heb ik geen problemen meer. Alleen HELE slechte cd's van de bib moet op 4-speed gebrand worden.

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Zou best kunnen; ik had er last van op mijn 200mmx. Kep het nog niet geprobeerd op mijn Cel550 omdat mijn fikproggie toch automatisch ript naar HD en dan pas brandt; werkt prima en duurt slechts 10 min langer ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

audio branden "on-the-fly": hmm
een stukje uit nero helpfile:
4. Audio tracks may contain audio index positions. This information is available while reading the track that contains the index position. Unfortunately this is too late for „on the fly“ copies because recorders want to know about audio index positions before starting to write the track. In the end this means that any audio index positions will be lost if copying „on the fly“.

en er was nog meer slecht nieuws :(
niet mijn favoriet dus..doe het wel via HD

sko

• R2
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Zonde van zo'n 8 speed brander dan als ut via schijf moet,ik heb zelf de 8220 SCSI van plextor tesamen met de ultraplex 40 en brand met NERO zonder problemen on the fly audio cd's op 8 speed.

R2

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Als ik even mijn mening mag uiten... ik denk niet dat het aan een gebrek aan snelheid van de apparaten (of cpu, wat dan ook) ligt. Zowel een cdrom als writer op 1 IDE kabel is gewoon teveel. Dan moet alle data 2 kanten op door dat ding, en dan trekt ie het gewoon niet. Probeer het is op verschillende kabels zou ik zo zeggen...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Audio-extractie van IDE cd-rom spelers is altijd laag (vaak lager dan 8x) Alleen scsi haalt 20+.

Dus als je 1 op 1 audio wilt kopieren gebruik dan altijd een scsi cd-rom speler als extractie cd-rom.

Basta

Verwijderd

Volgens mij haalt de Aopen 52 geen 8 speed om audio in te lezen. Een 36 houdt net een 4x brander bij dus lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat een 52 speed een 8x brander bijhoud. Wil je op 8x toasten neem een scsi!!! :)

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

De 52x haalt wel degelijk 8x DAE, ik heb de 48x en die doet het ook.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Kolky
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

En ik heb een 32x en die doet het ook

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Heb zelf aopen 48x en plexwriter 8x20 8speed brandt hij wel maar audio moet je toch zowieso 4x doen, 8x fuckt die wel regelmatig op....

cu
Pagina: 1