Toon posts:

Windows 2000 Server(S)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb hier en daar wat rond gekeken, maar ben nog niet verder gekomen.
Er zijn wat problemen met een Windows 2000 Server.

Het zit zo, Ik heb twee servers :Server4 met SP4 en Server1 met SP3.
Server1 is naar mijn weten helemaal inorde. het logboek is schoon de DNS werkt.
Server4 heeft de meldingen 8021 en 8032 in het logboek staan.

Beide Servers hebben 3 netwerkkaarten (intel-team) dat werkt goed, maar de errors in het logboek is minder. nu heb ik vorige week een Adsl-storing gehad waardoor de server beide op een verschillende Gateway stonden. normaal gebruiken ze beide Gateway1, maar nu met de uitval waren we de server4 vergeten. waardoor server4 op gateway1 stond en server1 op gateway2.

ik hoop dat jullie het nog begrijpen.. in het kort 2 servers, 2 gateways en de problemen deden zich niet meer voor. de storing is hersteld en nu staan ze beide op gateway1 en ik heb weer error 8021 en 8032.

Kan iemand helpen, oh en eventid.net...NEE. Ik kan netbios niet uitzetten

Alvast bedankt

N. Strokov

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:53:
[...] eventid.net...NEE. Ik kan netbios niet uitzetten
Alsof er op eventid.net alleen maar wordt gesuggereerd om NetBIOS uit te zetten :(
Vertel eens waarom die andere zestien mogelijke oplossingen niet werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Probeer technet article 135404 eens.

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Link naar technet artikel 135404

Voor diegenen onderons die toevallig nog nooit van technet hebben gehoord.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Niet precies hetzelfde onderwerp, maar misschien weten jullie hier ook iets van:

Ik heb wat probleempjes met Remote Administrator en andere 'servers'. Ik zit via NAT op internet.
Ik heb de firewall op mn Copperjet 810 router uit staan, en port 5090 gerout naar de static lokale IP van mijn Windows 2000 PC.
Wanneer ik de administrator server opstart zie ik met ShieldsUp! dat port 5090 ook daadwerkelijk opengaat. Dat werkt dus. Met het lokale IP kan ik wel inloggen op de Administrator, maar met het IP van de router icm 5090 niet. Hetzelfde probbleem had ik bij Serv-U.
Weet iemand wat ik moet doen om ook van buitenaf zichtbaar te zijn? De helpdesk van InterNlNet weet namelijk echt helemaal niks...

Groet, Rene

Verwijderd

Ten eerste is dit niet "niet precies hetzelfde probleem", dit is iets compleet anders :/ Ga dan ook niet iemand anders zijn topic kapen.

Ten tweede: je kunt van binnenuit vaak niet je externe IP-adres benaderen. Dit heeft te maken met het feit dat je achter een NAT-router zit die geen zgn. "loopback" ondersteunt. Vraag eens iemand via ICQ/MSN/IRC om te kijken op je externe IP-adres, dit zal ongetwijfeld werken.

Kortom; waarschijnlijk werkt het gewoon wel en als je het niet lukt: open een eigen topic in Network Troubleshooting graag :)

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:53:
Kan iemand helpen, oh en eventid.net...NEE. Ik kan netbios niet uitzetten
Je hoeft niet NETBIOS uit te zetten maar alleen de de browser service.
Deze wordt toch alleen gebruikt als er niks gevonden kan worden in de DNS wat je ook draait.
Pagina: 1