Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
PHP:
en dit werkt ook niet?
1
| $string = str_replace("\\", "\"); |
htmlspecialchars
urlencode
Zoiets was het toch?
urlencode
Zoiets was het toch?
klopt ja, maar als je maar 1 teken wilt omzetten dan hoeft dat niet
maar in dit geval zou hij idd urlencode nodig hebben
maar in dit geval zou hij idd urlencode nodig hebben
Toch wel! Maar niet volgens de syntax highlighting van mijn editor.Wolfboy schreef op 04 januari 2004 @ 23:53:
PHP:en dit werkt ook niet?
1 $string = str_replace("\\", "\");
Ik ben er net achter dat unicode dingen ook niet in JavaScript variable werken.
Deze werkt wel helemaal goed:
PHP:
1
| $string = str_replace(array("\\", "'", "&"), array("\\\\", "\'", "&"), $string); |
backslashes krijgen een tweelingbroetje en enkele quotes krigen er ook eentje. Dubbele quotes en andere gevaarlijke dingen worden vantevoren, al doormiddel van htmlspecialchars() omgezet. Iedere & wordt nog een keer omgezet naar & om te voorkomen dat JavaScript HTML tags wel rendert in plaats van < >.
[ Voor 25% gewijzigd door Johnny op 05-01-2004 00:31 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
"\'" is strict genomen onjuist. Een backslash in een string moet je escapen: "\\'". Php heeft er geen probleem mee, maar je weet niet of dat ooit (terecht) zal veranderen, en het leest erg vreemd.Johnny schreef op 05 januari 2004 @ 00:04:
PHP:
1 $string = str_replace(array("\\", "'", "&"), array("\\\\", "\'", "&"), $string);
Trouwens raar dat de & amp; binnen ]php[ wordt weergegeven als een &, dat is vast niet de bedoeling?
Pas de replâtrage, la structure est pourrie.
ook javascript heeft geen problemen met dubbele backslashes zover als ik weet, je kunt ze dus gewoon escapen
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Pagina: 1